تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

جمعیت هلال احمر پیگیر محکومیت جنایات اسرائیل در دادگاه‌های بین المللی است

جمعیت هلال احمر پیگیر محکومیت جنایات اسرائیل در دادگاه‌های بین المللی است
ایلام - رییس جمعیت هلال احمر گفت:

این جمعیت در حال تدوین یک سند برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به منظور ارائه به دادگاه های عالی بین المللی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “پیرحسین کولیوند” عصر سه شنبه در همایش گرامیداشت روز داوطلبان در استان ایلام اظهار کرد: رونوشتی از این شکوائیه برای جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ ۸۶ کشور به منظور تایید و امضا، ارسال شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی برای کمک به مردم مظلوم غزه آماده بوده و در این راستا رایزنی هایی با رئیس فدراسیون و کمیته صلیب سرخ برای کمک به مردم غزه انحام شده است.

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ماهیت سازمان صلیب سرخ جهانی حضور در بحران ها، مناطق جنگ‌زده و حوادث است و اکنون این سازمان موظف است به یاری مردم دربند غزه بشتابد.

وی یادآور شد: فعالیت های این جمعیت در امدادهای برون مرزی بسیار چشمگیر است به گونه ای که عالی ترین نشان جهانی صلیب سرخ همچنین عالی ترین نشان فداکاری خدمت در ترکیه به ایران اهدا شد.

کولیوند با بیان اینکه خیرین و نهادهای خیریه تاکنون ۱۰ هزار تن انواع کمک های نقدی و غیرنقدی و دارویی برای کمک به مردم غزه جمع آوری کرده اند، ابراز کرد: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی خود را برای راه اندازی بیمارستان های صحرایی در غزه اعلام کرده است.

وی اضافه‌ کرد: اگر راه اندازی بیمارستان صحرایی در غزه میسر نشود، تیم های امدادی و درمانی برای اعزام به این منطقه جنگ زده آماده هستند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می کند و در این راه از داوطلبان و مسئولان همراهی و یاری می طلبد، یادآور شد: داوطلبان جمعیت هلال احمر صبورانه و بدون هیچ دستمزد و چشمداشتی به نیازمندان و حادثه دیدگان خدمت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نشان افتخار در دوران دفاع مقدس و اربعین بر گردن ایلامی‌ها است، گفت: مردم عراق از ایلامی‌ها به نیکی یاد می‌کنند.

کولیوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سه هزار شهید استان ایلام خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و ایثارگر الگوی داوطلبان جمعیت هلال احمر هستند.

به گزارش ایرنا این همایش با حضور مسئولان استان، جمعی از جمعیت داوطلبان و پدر داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای برگزار و از فعالان این جمعیت تقدیر شد.

حضور در همایش گرامیداشت روز جهانی داوطلب، تجلیل از داوطلبان و خیرین داوطلب هلال احمر، افتتاح شعب هلال احمر شهرستان های چوار و هلیلان به صورت ویدیو کنفرانس، اهدا ۶۷ کمک جهیزیه به نوعروسان امدادگر، افتتاح داروخانه جمعیت هلال احمر، افتتاح مرکز مشاوره خانواده مهر ایلام و بازدید از پروژه فوق تخصصی در حال ساخت هلال احمر ایلام از جمله برنامه های سفر کولیوند به ایلام است.

در پایان این آیین به ۷۰ زوج داوطلب جمعیت هلال احمر جهیزیه اهدا شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.