تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

شهردار ایلام: ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند تشکیل یک کارگروه است

شهردار ایلام: ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند تشکیل یک کارگروه است
ایلام - شهردار ایلام گفت:

ساماندهی سگ های ولگرد در این شهر، نیازمند تشکیل یک کارگروه باحضور ادارات مختلف و تامین اعتبار است.

“افشین مظفری” روز شنبه در بازدید جمعی از خبرنگاران از پناهگاه نگهداری سگ های ولگرد و بلاصاحب، اظهار کرد: شهرداری به تنهایی قادر به جمع آوری و نگهداری از سگ های ولگرد نیست و این موضوع نیازمند مشارکت همه ادارات مرتبط است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات و خواسته های مهم شهروندان و حامیان حیوانات ساماندهی حیوانات بلاصاحب است، افزود: شهرداری در این راستا یک مکان برای نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد ایجاد کرده که البته فعالیت این مرکز مستلزم همکاری استانداری و سایر دستگاه های ذیربط است.

مظفری تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد جمع آوری، قرنطینه و عقیم سازی شده که برخی از این سگ ها به برخی متقاضیان از جمله کشاورزان، دامداران، صاحبان کارگاه و انباری، عشایر داده می شود.

وی تاکید کرد: لازم است که یک کارگروه با ریاست معاون عمرانی استاندار در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان ها شامل دستگاه های مرتبط با این موضوع تشکیل و مساله جمع آوری و کنترل جمعیت سگ های ولگرد به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

شهردار ایلام با بیان اینکه مرکز کنونی نگهداری سگ های ولگرد جوابگوی حجم زیاد این حیوانات نیست، یادآور شد: باید برای نگهداری، قرنطینه و عقیم سازی همه سگ های استان، یک مکان وسیع و بزرگ خارج از شهر توسط این کارگروه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد حامی حیوانات برای ساماندهی سگ های ولگرد با شهرداری همکاری می کنند در حالی که شهرداری به همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد.

مظفری تصریح کرد: شهرداری برای هر قلاده سگ در مدت نگهداری سه ماهه، بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال از محل منابع داخلی خود برای فرایندهای زنده گیری، جمع آوری، نگهداری، تغذیه، واکسیناسیون و عقیم سازی هزینه می کند و باتوجه به تعداد زیاد سگ ها، این هزینه سرسام آور و خارج از توان شهرداری است.

شهردار ایلام در بازدید از پارک سنگی میدان ارغوان در ورودی شهر ایلام یادآور شد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر زیباسازی مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام، در گام نخست پارک سنگی ارغوان در ورودی شهر برای ساماندهی، بهسازی و زیباسازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور سرمایه گذار مشخص شده است و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، عملیات زیباسازی و بهسازی این پارک تا پایان آذرماه سال جاری به اتمام می رسد و برای عموم مردم قابل استفاده خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.