تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

قالیباف: مجلس و دولت اختلافی با هم ندارند/همراه با اداره کشور، تحول مهم است

قالیباف: مجلس و دولت اختلافی با هم ندارند/همراه با اداره کشور، تحول مهم است
تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همراه با اداره کشور، تحول مهم است، گفت:

 برخی می‌خواهند اختلاف سلیقه بین دولت و مجلس را به اختلاف بین قوا تبدیل کنند، در حالی که چنین موضوعی وجود ندارد.

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه ( ۱۴ آذرماه) در جلسه مشترک مجلس و دولت که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم به مناسبت گرامیداشت روز مجلس برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی های دولت و رئیس جمهور حضور در جلسات مختلف مجلس است که قدردانی ویژه دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز همدلی و همیاری بین دولت و مجلس یک ضرورت است و این خواست رهبر معظم انقلاب و مردم در این شرایط است‌. البته اختلاف سلیقه وجود دارد ولی برخی می خواهند این اختلاف سلیقه و مباحث کارشناسی را به اختلاف بین قوا تبدیل کنند، در حالی که چنین موضوعی وجود ندارد و هرگز چنین چیزی در جبهه انقلاب رخ نخواهد داد.

قالیباف با بیان اینکه امروز برای کشور فقط اداره کردن آن مطرح نیست بلکه همراه با اداره، تحول نیز مهم است، تصریح کرد: این خواسته مردم و رهبر انقلاب است. بر همین اساس باید برنامه هفتم توسعه را میثاق کاری خود قرار داده و منابع لازم را برای آن در نظر بگیریم.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: همه دوستان در مجلس شاهد هستند عدم اختلاف را وظیفه اخلاقی و دینی خود قرار دادیم. البته شاید این رویکرد سبب شد در مقطعی برخی از دوستان از ما دلخور شوند ولی این رویه وظیفه همه ما است.

قالیباف در ادامه به وقایع اخیر غزه اشاره کرد و یادآور شد: از جهت بین المللی و جهان اسلام با فاجعه بزرگ جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه مواجه هستیم که نباید از آن به آسانی گذشت و شرایط خطیری در این خصوص است که باید به آن توجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه که مراحل نهایی خود را طی می‌کند، ابراز امیدواری کرد در شورای نگهبان برخی از ایرادات رفع شود. البته از زمان ارسال لایحه دولت به مجلس تا زمان تصویب آن در صحن، بررسی آن بر اساس مسائل کارشناسی و هماهنگی بین نمایندگان در صحن و کمیسیون تلفیق، انجام شده است.

وی تاکید کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز توسط رییس جمهور به مجلس آمد ولی باید بدانیم که هنوز اول کار هستیم و حدود ۲۰ درصد کار رسیده و باید گام نخست را محکم برداریم.

قالیباف یادآور شد: در کشور فقط اداره کردن آن مطرح نیست بلکه باید هم کشور را خوب اداره کنیم و هم اینکه سبب ایجاد تحول در کشور شویم و این تحول خواسته رهبر معظم انقلاب، نمایندگان و مردم است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید برنامه هفتم توسعه را میثاق کاری خود قرار دهیم، تاکید کرد: باید عهد کنیم که خارج از برنامه کاری انجام ندهیم و دیگر اینکه ما نیازمند منابع لازم برای این موضوع هستیم. چرا که به سرانجام رساندن برنامه‌های پیش بینی شده نیازمند منابع لازم است.

وی تاکید کرد: فراهم کردن منابع هم در گرو افزایش همکاری مجلس و دولت است و نباید برای تامین منابع دست در جیب مردم کرد. البته مجلس و دولت به عدم انجام این موضوع اتفاق نظر دارند و در آینده هم چنین کاری انجام نمی‌شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: در برخی از بخش‌ها مانند انرژی ناترازی داریم و آن را تهدید بزرگ می‌دانیم، اما همانجا مهمترین فرصت برای تامین منابع است که هم مردم و هم دولت برای اجرای پروژه‌ها منتفع شوند. همچنین در بخش مولدسازی قرار نیست همه پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم. چرا که ضرورتی برای اتمام برخی از پروژه‌های نیمه تمام وجود ندارد.

قالیباف تاکید کرد: منابع را باید در بخشی هزینه کنیم که برای کشور آورده داشته باشد و این جزء وظایف همه ما است. چرا که مطمئن هستم آنقدر منابع در کشور وجود دارد که برای تامین منابع لازم جهت اتمام پروژه‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه سبب بهبود شرایط مردم و رشد اقتصادی کشور شود تا آینده روشن برای ملت ایران اسلامی و جوانان را رقم بزند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.