تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

پویش نجوا در ایلام آغاز بکار کرد

پویش نجوا در ایلام آغاز بکار کرد
ایلام - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از آغاز بکار پویش فرهنگی نجوا در استان ایلام خبر داد و گفت:

هدف این پویش گسترش ورزش قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “سینا کلهر” روز شنبه در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به برنامه های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در سطح وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز پویش “نجوا” در ایلام بعنوان اولین استان هدف اجرای این پویش در کشور، گفت: در قالب این پویش با شعار اصلی آن “نیکوکاری جامعه ورزش ایران” قرار است ورزش قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور گسترش یابد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هدف از تشکیل این پویش مردمی که به همت ورزشکاران و مردم شکل گرفته، توسعه ورزش و ایجاد نشاط و سلامتی در جامعه است.

کلهر با بیان اینکه در استان ایلام قهرمانان جهانی و ملی شناخته شده بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در قالب پویش” نجوا” مقرر شده هر کدام از این قهرمانان ۱۰ استعداد ورزشی را در مناطق کمتر توسعه یافته استان های مختلف کشور، شناسایی و تا رسیدن به مرحله قهرمانی از این استعدادها حمایت کنند.

قهرمانان و ورزشکاران استان به رسالت خود در «بنیاد نجوا» عمل می‌کنند

استاندار ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: وجود قهرمانان مختلف در عرصه‌های مختلف ورزشی اعم از جهانی، المپیک، آسیایی و ملی موجب عزت و افتخار و سربلندی نه تنها جغرافیای ایران اسلامی بلکه برای جهان اسلام هستند.

“حسن بهرام نیا” گفت: قهرمانان با اعتقاد راسخ به رسالت قهرمانی در همه ابعاد نقش خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و از این بابت قدردان زحمات تک تک این ورزشکاران و نام‌آوران هستیم.

وی با بیان اینکه ورزش امروز یک صنعت و بعنوان مولفه قدرت، امنیت و اقتصاد مطرح است، افزود: امروزه کشورهایی که بعنوان میزبان جام‌های مختلف ورزشی در سطح جهانی هستند نه تنها از این مولفه‌ها بهره‌مند می‌شوند بلکه در اقتصاد آن کشور هم تاثیر مستقیم دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: توسعه ورزش در هر کشور نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و موجب امنیت، اقتدار و غنی کردن اقتصاد و صنعت اقتصاد آن کشور خواهد شد.

بهرام نیا عنوان کرد: لذا اگر بنا داریم کشوری داشته باشیم که امنیت و اقتصاد آن ارتقا پیدا کند، این مهم جز با توسعه ورزش میسر نمی‌شود و توجه به آن یک فرصت مناسب برای هر کشوری است.

وی با بیان اینکه در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ابتدای انقلاب تاکنون به ورزش توجه جدی شده و این حمایت ها و توجه در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد نجوا، گفت: این ظرفیت و نگاه خیراندیشی در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد و رسالتی که برای نجوا تعریف شده در استان ایلام به این رسالت به خوب عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام نبوغ خاصی در حوزه ورزش دارد، اضافه کرد: لازمه استمرار این موفقیت‌ها حمایت مادی و معنوی است‌ تا زمینه پرورش ورزشکاران فراهم شود و در نهایت شاهد حضور استعدادهای جدید در عرصه‌های ملی و المپیک باشیم.

بهرام‌نیا عنوان کرد: ورزشکاران و قهرمانان استان ایلام ورزشکارانی با اخلاق و با روحیه پهلوانی واقعی هستند و می‌توانند در این عرصه هم نقش‌آفرینی کنند.

بنیاد نیکوکاری جامعه ورزش ایران «نجوا» با هدف خدمت به مردم در مناطق محروم کشور، کشف استعدادها، رفع مشکلات و کمبودهای ورزشی و اقدامات خیرخواهانه با حضور جمعی از قهرمانان و ورزشکاران شاخص ملی تشکیل شده است.

این نشست با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و قهرمانان و نام‌آوران ورزش استان در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام برگزار شد.

استان ایلام دارای بیش از ۳۷ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.