تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

داوطلبان جمعیت هلال احمر در صف اول خدمات رسانی در حوادث قرار دارند

داوطلبان جمعیت هلال احمر در صف اول خدمات رسانی در حوادث قرار دارند
ایلام -  استاندار ایلام گفت:

داوطلبان جمعیت هلال احمر همواره بدون هیچ چشمداشتی در همه حوادث و رویدادها حضوری پررنگ دارند، گفت: امدادرسانی خالصانه‌ داوطلبان هلال‌احمر در ایام «کرونا» و «اربعین» برای همیشه ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» روز سه شنبه در همایش گرامیداشت روز داوطلبان استان ایلام، اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوادث و رویدادها از جمله سیل، زلزله، اربعین و دیگر سوانح سریع ترین زمان ممکن برای خدمات رسانی حضور می یابند.

وی تصریح کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در همه‌ حوادث در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نمی‌کنند.

استاندار ایلام با قدردانی از بانیان برگزاری این برنامه، خاطرنشان کرد: این برنامه به مناسبت روز جهانی داوطلبان، اهدا کمک جهیزیه به نوعروسان داوطلب جمعیت هلال‌احمر و تجلیل از خیرین داوطلب بوده که بسیار باشکوه در حال برگزاری است.

بهرام نیا با اشاره به خدمات ارزنده و ماندگار داوطلبان هلال‌احمر گفت: از زمان تاسیس این نهاد انقلابی داوطلبان هلال‌احمر همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده و از نهادهایی بوده که در مواقع نیاز به امدادگری بلادرنگ در مکان حادثه حضور یافته و امدادرسانی کرده است.

وی بیان کرد: : به عنوان مثال در جریان حملات اسرائیل به غزه، اولین محموله دارویی ارسالی به این نوار مربوط به هلال احمر ایران بود.

استاندار ایلام با بیان این‌که بیش از ۴۰ حادثه و بلایای طبیعی در جهان و ۳۳ بلایای طبیعی و غیرطبیعی در ایران به وقوع می‌پیوندد، اظهار کرد: باید با تجهیز امکانات برای مواجه شدن با حوادث و بلایای احتمالی، آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم که در این راستا و در برهه‌های مختلف، آمادگی هلال‌احمر به اثبات رسیده و همواره در صف اول خدمت‌رسانی به مردم بودند.

وی به نقش جمعیت هلال احمر در اربعین یادآور شد: جمعیت هلال احمر شبانه روز در خدمت زائران بودند و نیازهای آنها را فراهم کردند و حتی در آنسوی مرز، در زرباطیه عراق هم به زائران خدمات رسانی کردند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: بشر به ایثار و فداکاری نیاز دارد و جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشمداشتی در بزنگاه ها به کمک مردم می روند.

سارا فلاحی افزود: جمعیت هلال احمر در حالی ایثار و فداکاری را برای زندگی خود انتخاب کرده اند که در زندگی مدرنیته امروزی فداکاری برای دیگران در حال کمرنگ شدن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام هم گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم این استان از خدمات داوطلبانه و معیشتی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند و این جمعیت همپای دیگر بخش های هلال احمر بدون چشم داشت جهت امدادرسانی شبانه روز تلاش دارد.

غلامرضا محمدی افزود: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل اعتبارات ملی جذب و به بیمار نیازمند و مددجویان جمعیت هلال احمر کمک شده است.

وی ادامه داد: داوطلبان استان با استفاده از ظرفیت خیرین و فعالیت های داوطلبانه در قالب ۱۰۸ پروژه داوطلبی از جمله کاروان های سلامت، اردوهای جهادی و محرومیت زدایی، طرح همای رحمت و دیگر طرح ها بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان از خدمات داوطلبانه، بسته های حمایتی و معیشتی بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان پنج برابر و در سال جاری حدود ۱۶ برابر افزایش است.

وی یادآور شد: افزایش هفت برابری اعتبارات جمعیت نسبت به سال گذشته موجب افتتاح یا کلنگ زنی ۱۴ پروژه عمرانی در استان شده که برخی از این طرح ها به بهره برداری و یا در دست اقدام است.

وی از جمله این طرح ها را راه اندازی قرارگاه مرزی اربعین در مهران، راه اندازی و تجهیز داروخانه جمعیت هلال احمر در شهر ایلام، مجموعه فوق تخصصی هلال احمر که دارای ۱۲ درمانگاه تخصصی است را عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر و جمعی از داوطلبان استان ایلام برگزار شد.

در این همایش به ۷۰ زوج داوطلب هلال احمر جهیزیه اهدا شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.