تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۴

قنادی‌ها موظف به خالص فروشی هستند

قنادی‌ها موظف به خالص فروشی هستند
ایلام- معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشکیل ۱۵ گروه بازرسی به منظور اجرای طرح تشدید و نظارت بر بازار شب یلدای استان ایلام خبر داد.

“مهدی کاکاخانی” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ۱۵ گروه شامل ۳۰ نفر بازرس به منظور اجرای طرح تشدید و نظارت بر بازار شب یلدا در این استان تشکیل شده که به صورت روزانه از واحدهای صنفی در سطح استان بازدید و بازرسی خواهند داشت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ابراز کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا در ۲ نوبت صبح و عصر در قالب گشت‌های مشترک انجام می شود.

وی یادآور شد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل انواع میوه، آجیل و شیرین در این طرح مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی و عدم ارائه فاکتور با متخلفان برخورد می شود.

کاکاخانی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها توسط افراد سودجو است، افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، پروند تخلف برای آن واحد تشکیل و برای اجرای مراحل بعدی برخورد به تعزیزات حکومتی استان معرفی می شود.

وی در ادامه به اجرایی شدن طرح خالص فروشی انواع شیرینی توسط قنادی های استان خبر داد و گفت: با توجه به اصلاح قیمت ها و لحاظ کردن هزینه بسته بندی در قیمت تمام شده انواع شیرینی، واحدهای صنف یاد شده موظف به کسر وزن جعبه در هنگام فروش شیرینی به مشتری هستند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه عدم اجرای مصوبه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی در این خصوص، با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

کاکاخانی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، نبود برچسب درج قیمت بر روی کالا، موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم انجام شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.