تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۰

سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) موفق ترین الگوی جهان بشریت است

سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) موفق ترین الگوی جهان بشریت است
ایلام -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

 زندگی سراسر پند و پختگی حضرت فاطمه الزهرا(س) زیباترین و ماندگارترین الگوی سازنده ای است که بشریت برای نجات خود باید به آن تمسک و توسل بجوید.

به گزارش خبرنگار ایرنا – حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار” شامگاه شنبه در جمع عزاداران حضرت صدیقه طاهره(س) در مسجد جامع شهر آبدانان با تبیین مقام و منزلت دخت مکرم نبی اکرم(ص)، اظهار کرد: جایگاه و الای این الگوی انسانیت در پاسداری از نبوت و دفاع از ولایت به قدری رفیع و ارزشمند است که هیچ واعظی قادر به توصیف شخصیت و تشریح فضایل معنویت آن حضرت نیست.

وی با اشاره به برکات و جود پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام علی(ع) در خاموش کردن منازعات و دفع فتنه های صدر اسلام، افزود: ثبات دین، ترویج قرآن کریم و توسعه ِآموزه های الهی در عصر حاضر مدیون جهاد تبیین و فداکاری و روشنگری بی بدیل حضرت زهرای اطهر(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از حضرات مریم مقدس، آسیه همسر فرعون و حضرت خدیجه کبری(س) بعنوان زنان برتر در تاریخ آفرینش بشریت تجلیل کرد و یادآور شد: امتحان الهی بعنوان هزینه و بهای دینداری در تمام عصرها وجود دارد و حضرت فاطمه الزهرا(س) سرور زنان عالم در اوج ایثار و فداکاری‌ و تقدیم جان خود و اهل بیتش از سخت ترین امتحانات و آزمونهای الهی سربلند و پیروز بدر آمد و با عالی ترین نمره قبول شد.

وی به تبیین تاثیر فرهنگ فاطمی(س) در شکل گیری و ادامه حیات طیبه جبهه مقاومت در عصر کنونی پرداخت و تصریح کرد: مقاومت و صبوری مردم مظلوم غزه و مبارزه مسلحانه گروه جهادی حماس، اسرائیل غاصب را با داشتن چهارمین ارتش مدرن جهان به همراه مساعدت‌های مجدانه آمریکا و اروپا از دست یابی به اهداف شومشان در تصرف باریکه غزه ناکام و محکوم به شکست کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار، الگوی کامل صداقت، تحلیلگری متقن و تسلط اطلاعاتی در مسائل سیاسی جهان را از مهمترین شاخصه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: همه قدرت‌های بزرگ دنیا با بکارگیری انواع امکانات رسانه ای و استعدادهای اقتصادی به مقام معظم رهبری هجوم آورده اند تا شاید بتوانند بین ایشان و آحاد مردم ایران فاصله ایجاد کنند اما به اقرار و اعتراف همه عقلای عالم و روسای جمهور کشورهای بزرگ مثل روسیه، ایشان با صلابت و اقتدار در مقابل همه طوفانهای بنیان برانداز دنیا ایستاده است.

امام جمعه ایلام همچنین به مناسبت روز ملی و حدت حوزه و دانشگاه در جمع طلاب علوم دینی و اساتید دانشگاه و دانشجویان مراکز دانشگاهی شهرستان آبدانان با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و ۲ دستگی در بین دانشگاهیان و حوزویان، تاکید کرد: هدف حوزه های علمیه در اقصی نقاط ایران تقویت باورهای دینی و اعتلای آموزه های اسلامی در جامعه است و به همین علت معاندان، سخت در تلاش هستند تا با اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه، دایره دین از سیاست را جدا کنند.

وی دفاع از دینداری و ترویج معروفات را از وظایف اولویت دار حکومت دینی دانست و ادامه داد: ترویج معنویت ستیزی، تلاش برای کشف حجاب آتاترکی و رضاخانی و فتنه انگیزی بین حوزه و دانشگاه از حساس ترین ماموریت‌های رسانه های جمعی دشمنان و ایران ستیزان است.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامی داشت نام و یاد شهیدان همیشه شاهد انقلاب اسلامی( شهیدان بهشتی و مفتح ) در کسوت طراح و طرفدار وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: مسائل و مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی زیادی در سطح کشور وجود دارد، اما در مقابل، موفقیتها و پیشرفت‌های زیادی هم بدست آورده ایم بنابراین همه باید به آینده خود و کشور و انقلابمان امیدوار باشیم و اعتقاد پیدا کنیم که موفقیت در آینده نه چندان دور متعلق به ملت شهید پرور ایران اسلامی است.ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.