تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

مجتهد شبستری: حادثه کرمان عمق خباثت تروریست‌ها و حامیانش را نشان داد

مجتهد شبستری: حادثه کرمان عمق خباثت تروریست‌ها و حامیانش را نشان داد
تهران- عضو مجلس خبرگان رهبری حادثه کرمان را بیانگر عمق خباثت تروریست‌ها و حامیان آنها دانست و گفت:

این اقدام نشان می‌دهد چه کینه‌ای از شهید سلیمانی، یاران و دوستدارانش در دل دارند و امروز به دنبال انتقام از شهید سلیمانی و هواداران وی برآمدند.

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، ضمن تسلیت به مردم ایران، گفت: جای تاسف دارد که ما عده زیادی از هم وطنان خود را از دست داده‌ایم و این حادثه بیانگر عمق خباثت تروریست‌ها و حامیان آنها است و نشان می‌دهد چه کینه‌ای از شهید سلیمانی، یاران و دوستداران او در دل دارند و امروز به دنبال انتقام از شهید سلیمانی و هواداران وی برآمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حادثه تروریستی کرمان به خوبی ثابت کرد تروریست چه کسی است و حامیان تروریست‌ها چه کسانی هستند. کسانی که حاج قاسم را تروریست و ایران را تروریست‌پرور می‌دانستند؛ حادثه کرمان روشن کرد که سردار شهید سلیمانی در تقابل با تروریست‌ها به شهادت رسید و این عملیات نشان می‌دهد، مکتب حاج قاسم و جبهه مقاومت در تقابل با تروریست‌ها است.
عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی، محافل سیاسی، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت های غربی، عربی و اسلامی، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.

معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کشور و بهداشت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی انتظامی برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.