تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

افزایش قدرت دریایی سپاه با الحاق شناورها و خودروهای موشک انداز راهبردی جدید

افزایش قدرت دریایی سپاه با الحاق شناورها و خودروهای موشک انداز راهبردی جدید
بندرعباس - تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز(شنبه)  

در دوازدهمین آیین الحاق شناورها به این نیرو شامل یک ناو، هفت نوع شناور و سه نوع خودرو راکت انداز به منظور افزایش قدرت دفاعی تهاجمی افزوده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کل سپاه، دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولین نیروهای مسلح و همچنین مقامات و مسوولین استان هرمزگان برگزار شد.

بنابراین گزارش، شناورهای جدید الحاق شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک انداز پدافند هوایی کوثر است.

پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، ۹ فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک انداز سطح به سطح برد متوسط و ۲ فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

راکت اندازها نیز شامل ۲ فروند خودرو راکت انداز تاکتیکی ۴۰ لول محمول، ۲۰ فروند خودرو راکت انداز هشت لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

نمایش اقتدار و توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبار ستیزی، عدالت خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی و ایرانی از مهمترین اهداف این الحاق است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.