تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

برج هنر ایلام ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

برج هنر ایلام ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه برج هنر ایلام در حال حاضر از ۳۶درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت:

 تلاش می‌شود که از طریق طرح مولدسازی‌های دارایی‌های دولت در استان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

“فرشاد دوستی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح برج هنر ایلام اعتباری در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است، گفت: این طرح در ۲ فاز در حال اجراست که در مجموع از ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه برج هنر ایلام یکی از طرح‌های هزینه بر در استان به شمار می رود، یادآور شد: امسال در اعتبارات استانی ۵۰ میلیارد ریال مصوب و اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است، گفت: با پیگیری‌های خاص از سوی استاندار ایلام مقرر شده که با استفاده از ظرفیت مولدسازی بتوان اعتباراتی را برای تکمیل این پروژه اختصاص داد.

دوستی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال احداث است، گفت: باتوجه به مدت زمان کلنگ زنی این پروژه در سال ۹۶، از رشد فیزیکی قابل ملاحظه ای برخودار نبوده و لازم است که اعتبارات ویژه ای به آن اختصاص یابد.

برج هنر در هشت طبقه با زیربنای هشت هزار و ۹۰۰ متر مربع در محل پارک ملت (پارک سراب یا سراو ایلام) در حال احداث است.

در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی، طرح لاله واژگون (نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام)، زیگورات (بیانگر پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی) و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگوبرداری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.