تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

نقش مهم رسانه ها در ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای

نقش مهم  رسانه ها در ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای
نگاه اقتصاد

دیدار اصحاب رسانه با حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت سالروز تشکیل بسیج رسانه و گرامیداشت شهادت شهید”غلامرضا رهبر.

حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در این دیدار اظهار داشت: مطالبه‌گری و انتقاد سازنده از سوی رسانه‌ها موجب پویایی جامعه می شود و مدیران و مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها و مطالبات مردمی باشد.

امام جمعه ایلام افزود: جامعه به نقد سازنده و همراه با ارائه راهکار از سوی رسانه‌ها نیاز دارد که البته نقدها باید بر اساس چارچوب و قانون انجام شود و باید هدف رسانه‌ها و مدیران تلاش برای رفع مشکلات مردم باشد.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم استان ایلام پیشرفت کند، باید فضای انتقاد دلسوزانه در استان وجود داشته باشد و مسئولان نیز پاسخگوی افکار عمومی بوده و تحمل انتقاد سازنده و منصفانه را داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار ادامه داد: انتقادات باید رعایت حریم اشخاص، امیدآفرینی در جامعه و چارچوب قانون توسط رسانه‌ها رعایت شود، اصحاب رسانه دلسوز نظام هستند و باید گفت که نقد کردن یک مدیر، زیر سؤال بردن نظام نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به این امر که مطالبه گری رسانه‌ها زمینه ساز پویایی جامعه است، اضافه کرد: ایجاد فاصله بین مردم، مسئولان و مدیران خطرناک و دارای پیامدهای مخرب و جدی است نیز رسانه‌ها باید این فاصله ها را نقد کنند.

ایشان خاطر نشان ساخت: مطالبه‌گری باعث دمیدن امید در جامعه می‌شود و نشاط و شادابی جامعه به نقد منصفانه و چهارچوب دار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: پیشنهاد می شود یک کارگروه و مجمع متشکل از رسانه‌های متنفذ و مشرف به امور قضایی به منظور رسیدکی به پرونده های قضایی خبرنگاران و رسانه‌های استان تشکیل و برای اینگونه پرونده‌ها راهکارهای اجرایی در چارچوب قانون انجام شود.

کریمی تبار عنوان کرد: نقش رسانه ها در ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای مهم است، دشمن تلاش می کند که مردم را با تبلیغات و ایجاد فضای مسموم رسانه‌ای از نظام دور کند اما رسانه‌ها و خبرنگاران وظیفه مهمی برعهده دارند.

امام جمعه ایلام افزود: به طور قطع مردم با حضور پرشور خود در انتخابات پای کار خواهند بود و بدون شک مشارکت حداکثری اقشار مختلف برای حفظ جمهوریت نظام و تعیین سرنوشت کشور برای سال های آتی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

در این دیدار صمیمی محمد علینظری رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام، سجاد صیدی رئیس خانه مطبوعات، فرشته سنجیده، خداداد ابراهیمی و جمعی دیگر از اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.