تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

تحقق ۹۶ درصدی مایه‌کوبی احشام در ایلام

تحقق ۹۶ درصدی مایه‌کوبی احشام در ایلام
ایلام - مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت:

 ۹۶ درصد مایه‌کوبی دام‌های سبک، سنگین و سگ گله برای مقابله با بیماری‌های دامی در استان تحقق یافته است.

دکتر یونس احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور باید در بازه زمانی فروردین تا آذرماه هرسال دام های سبک، سنگین و سگ های گله در برابر بیماری های مختلف در ۹ آیتم مایه کوبی شوند و در سه ماه پایانی سال نیز لکه گیری و رفع نقص های موردی انجام می گیرد.

وی افزود: این مایه کوبی در برابر بیماری هایی چون آبله، شاربن، تب بروسلوز، تب برفکی، لمپی اسکین، هاری و پی پی آر انجام می گیرد.

احمدی ادامه داد: طبق بخشنامه سازمان برای میزان کمیت و کیفیت مایه کوبی در جامعه هدف سه رنگ سبز، زرد و قرمز تعریف شده که رنگ سبز بیانگر عملکرد عالی و ۱۰۰ درصد تحقق، رنگ زرد متوسط و ۸۰ درصد تحقق و رنگ قرمز ضعیف است.

وی یادآور شد: استان ایلام در بازه زمانی ۹ ماهه فروردین تا آذرماه پنج میلیون و ۶۴۰ هزار نوبت سر دام سبک، سنگین و سگ گله را واکسیناسون کرده است که در هفت آیتم رنگ سبز را دریافت کرد.

احمدی توضیح داد: استان ایلام در ۶ بند ۱۰۰ درصد و یک آیتم ۹۱ درصد تحقق و رنگ سبز و در یک مورد نیز ۸۴ درصد تحقق و رنگ زرد را کسب کرد که در مجموع میزان تحقق آیتم های ۹ گانه در استان ایلام ۹۶ درصد و جزو استان های برتر و موفق کشور بوده است و تلاش می شود تا پایان سال استان ایلام در تمامی آیتم ها به تحقق ۱۰۰ درصدی و رنگ سبز برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: عملیات مایه کوبی احشام و سگ گله توسط تیم های دامپزشکی بخش دولتی، نیروهای خرید خدمت، برون سپاری بخش خصوصی و گروه های جهادی انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام به طور میانگین دارای یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۵ هزار راس دام سنگین است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.