تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

استاندار:

ایلام در محاصره استان‌های قرمز کرونا قرار دارد

ایلام در محاصره استان‌های قرمز کرونا قرار دارد
ایلام - استاندار ایلام گفت: ایلام در محاصره استان‌هایی چون کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که از نظر ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت قرمز دارند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: تردد به این استان‌ها بسیار بالاست و همین موضوع یکی از دلایل افزایش تعدا مبتلایان کرونا در ایلام است و مردم نیز به سفرهای خود به این مناطق ادامه می‌دهند.

وی با هشدار نسبت به وضعیت کرونا در استان، تاکید کرد: آمار مبتلایان کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و این بسیار نگران‌کننده است.

وی دیروز و امروز را بدترین روز کرونا در استان عنوان کرد و گفت: امروز در پی مبتلا شدن تعداد زیادی که یک رکورد بی‌سابقه از روند بیماری تاکنون در استان است نشست اضطراری ستاد برگزار شد و همین جا اعلام خطر می‌کنم.

افزود: سفر رفتن و هجوم مردم به بازار و تفریحگاه‌ها، برگزاری مراسم شادی و عزا بدون رعایت پروتکل‌ها و بی‌توجهی به هشدارها فاجعه بار خواهد بود.

وی یادآور شد: گفته شده است تا مدت‌ها باید با این بیماری کنار آمد اما این به منزله عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیست بلکه باید برای حفظ سلامت خود و دیگران بیشتر رعایت کرد.

استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات در این زمینه را چگونگی قرنطینه خانگی عنوان کرد و گفت: قرنطینه خانگی به معنی داشتن شرایط و امکانات لازم برای بیمار از جمله اتاق و امکانات بهداشتی مجزا ست اما با توجه به شرایط مردم بسیاری چنین امکاناتی را ندارند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی موظف است در صورت مراجعه بیمار شرایط قرنطینه خانگی وی را در نظر بگیرد و اگر چنین امکاناتی وجود نداشت باید در بیمارستان بستری شود.

وی نمونه‌گیری از خانواده مبتلایان را ضروری دانست و افزود: خانواده بیمار بلافاصله باید مورد تست قرار گیرد همچنین به بیماری که در منزل قرنطینه شده است تا بهبودی کامل اجازه ورود به اجتماع داده نشود.

اعلام آمار مبتلایان کرونا نوعی هشدار است

استاندار ایلام تاکید کرد: آمار مبتلایان کرونا باید به مردم اعلام شود تا بمنزله زنگ خطری برای آنها باشد چرا که در صورت عدم اعلام تعداد مبتلایان، بیماری تمام شده انگاشته می‌شود، مردم باید بدانند خطر در کمین آنهاست.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ابتدای شیوع کرونا با مشکل کمبود ماسک، احتکار لوازم بهداشتی و گرانی مواجه بودیم اما اکنون هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مشکل اصلی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

وی یادآور شد: برای دسترسی آسان مردم به ماسک باید اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری ارگان‌های امداد رسان ماسک‌های مناسب با قیمت ارزان و قابلیت شست و شو با تایید دانشگاه علوم پزشکی تولید کنند.

استاندار ایلام گفت: تمامی ادارات ملزم به تهیه امکانات بهداشتی کارکنان و ارباب رجوع هستند و کارمندانی که دارای بیماری زمینه‌ای یا افراد در معرض خطر می‌توانند دورکاری کنند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه جشن‌ها و عزاداری‌ها آزاد نشده است، افزود: در شهرستان‌های قرمز و نارنجی عزاداری و عروسی ممنوع است برگزاری نماز جمعه نیز در مناطق سفید باید با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری هر گونه همایش و تجمع ممنوع است چرا که احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد همچنین تودیع و معارفه‌ها نیز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود و در صورت نیاز راه‌های دسترسی به استان‌های قرمز و پرخطر همجوار مسدود شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.