تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲:۰۰

مالزی: کشورهای غربی با سکوت خود شریک جرم رژیم صهیونیستی هستند

مالزی: کشورهای غربی با سکوت خود شریک جرم رژیم صهیونیستی هستند
تهران- انور ابراهیم نخست‌وزیر مالزی از کشورهای غربی به دلیل سکوت‌شان در قبال وضعیت نوار غزه انتقاد کرد و گفت:

کشورهای غربی با سکوت خود شریک جرم رژیم صهیونیستی در قتل عام بی‌رحمانه مردم فلسطین هستند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم با محکوم کردن غرب به دلیل چشم‌پوشی از جنایات اسرائیل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: این رویکرد کشورهای غربی در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین‌المللی، اقدامات شرورانه و نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

نخست‌وزیر مالزی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در صدمین روز از آغاز حملات خود به نوار غزه بیش از ۲۴ هزار انسان بی‌گناه را با مصونیت کامل به قتل رسانده است، یادآور شد: این سلسله کشتار وحشیانه اخیر فلسطینیان بی‌گناه از سوی رژیم اسرائیل، صرفاً امتداد طولانی‌مدت هفت دهه ظلم و جنایت است که آشکارا نفرت، انزجار و خصومت رژیم اسرائیل را نسبت به مردم فلسطین نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ریشه خصومت عمیق رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در دیدگاه‌های نژادپرستانه، موذیانه و شنیع رهبران این رژیم نهفته است.

ابراهیم با ستایش از اقدام آفریقای جنوبی برای کشاندن اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) خاطرنشان کرد: مالزی نیز مانند سایر کشورهای همفکر، موضع خود را در حمایت کامل از اقدام آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری برای مخالفت با استبداد و حمایت از عدالت با قاطعیت تکرار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دولت و مردم مالزی حمایت گسترده خود از مردم فلسطین را اعلام کرده‌اند و در همین راستا، کوالالامپور از ماه گذشته پهلوگرفتن کشتی‌های با پرچم اسرائیل در بنادر مالزی را ممنوع کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.