تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس ایلام جذب شده است

۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس ایلام جذب شده است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف برای تکمیل و توسعه زیرساخت یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام تامین اعتبار شده است، گفت:

از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام نیا” روز چهارشنبه در نشست قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان ایلام، اظهار کرد: این اعتبارات از محل دور اول سفر رییس جمهور، متمم سفر، اعتبارات استانی و شهرستانی و دیگر منابع تامین شده که در مقیاس ملی با هم‌افزایی دستگاه‌های عضو قرارگاه راهیان نور، ایلام از نظر تامین و تخصیص منابع مالی در این حوزه، جایگاه نخست را در کشور دارد.

وی افزود: یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام یک ظرفیت و گنجینه انسان ساز هستند که باید مردم و مسئولان از این ذخایر ارزشمند معنوی بهره‌مند شوند و تکمیل زیرساخت‌های راهیان نور استان باید ارتقا و توسعه یابد.

استاندار ایلام یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب، راهیان نور را یک فناوری عنوان کردند که به‌عنوان یک ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود، لذا بیانات معظم‌له، حجت را بر همگان تمام کرد.

بهرام‌نیا اظهار کرد: باید از این ظرفیت در راستای آگاهی‌بخشی به نسل جوان و بیمه کردن نسل آتی، نهایت استفاده را کرد، دشمن نه تنها چنین ظرفیتی ندارد بلکه به دنبال ایجاد ظرفیت‌های مصنوعی است، در حالی که ما از ظرفیت‌هایی برخوردار هستیم که انسان‌ساز است‌.

وی افزود: می‌طلبد در راستای تقویت این ظرفیت‌ها و در قالب اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، نهایت اهتمام در برگزاری این اردوها را هم از نظر مادی و هم معنوی داشته باشیم.

استاندار ایلام ادامه داد: با کمک دولت، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های یادمان‌های استان بصورت راهبردی در دستور کار قرار دارد تا زمینه زیارت با معرفت برای دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم فراهم شود.

بهرام نیا ادامه داد: توسعه زیرساخت یادمان‌های شرهانی و قلاویران از اهمیت زیادی برخودار است و همچنین در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به یادمان‌های قلاویزان و سه راهی جندالله باتوجه به حضور انبوه زائران اربعین و راهیان نور باید در دستور کار مسئولان شرکت آبفا و بسیج سازندگی استان قرار گیرد.

وی بر ضرورت تکمیل حسینه یادمان سه راهی جندالله و توسعه فیبرنوری و شبکه های مخابراتی و اینترنتی در محل یادمان‌های استان تاکید کرد و یادآور شد: خدمات رسانی مطلوب و همه جانبه به زائران عتبات عالیات و یادمان‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، ضروری است و در این راستا باید امکانات بهداشتی و خدماتی با توجه به تردد مدام زائران، در طول سال برای زوار فعال باشد.

استاندار ایلام به موضوع تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی هم اشاره و بیان کرد: این مرکز درمانی با وجود فقدان ماده ۲۳ و عدم شرایط تخصیص اعتبار برای تکمیل، اما با رایزنی‌های انجام گرفته با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن مصوب شد و همچنین بنیاد مستضعفان نیز ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح درمانی اختصاص داده است.

وی در باره تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی هم توضیح داد: تامین تجهیزات، ساخت منبع ذخیره و سازه این تصفیه‌خانه در حال انجام است و تا پایان سال جاری این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین بنیاد مستضعفان برای آبرسانی به این شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

بهرام نیا در مورد طرح نهضت آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی هم گفت: توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) برای ۱۰۰ روستا عملیات اجرایی آبرسانی با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در دست انجام است و ایلام مقام اول پیشرفت فیزیکی این طرح را در کشور دارد و با وجود کمبود منابع مالی و اعتباری اما عملیات آبرسانی به روستاها تعطیل نشده است.

جلسه قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.