تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

بیش از ۶۳۰ صندوق اخذ رأی در استان آماده دریافت آراء مردم در روز انتخابات است

بیش از ۶۳۰ صندوق اخذ رأی در استان آماده دریافت آراء مردم در روز انتخابات است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار ایلام از احتمال تائید صلاحیت کاندیداهای جدید در انتخابات مجلس در این استان خبر داد و گفت:

امسال بیش از ۶۳۰ صندوق اخذ رای در استان آماده دریافت آراء مردم در روز انتخابات است.

“محمد سبحان حسنی” روز چهارشنبه با بیان اینکه تا کنون ۱۸ فرایند در حوزه انتخابات استان طی شده و اکنون در مرحله ۱۹ این فرایند هستیم، افزود: در مرحله جدید ۱۷ نفر از کاندیداها تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و تعداد هشت نفر مربوط به حوزه دهلران هستند.

وی تاکید کرد: در این مرحله طی روزهای آتی احتمال تائید صلاحیت افراد جدید و رد صلاحیت افرادی که قبلا تایید صلاحیت شده اند وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در حال آماده سازی برای آموزش نمایندگان فرماندار و تعیین اعضای شعب هستیم، ابراز کرد: پس از قطعی شدن اسامی این افراد یک دوره آموزشی برای آنها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از ۶۳۰ شعبه اخذ رای هم تا کنون در استان مشخص شده و در حوزه فناوری اطلاعات نیز زیرساخت ها آماده برگزاری انتخابات است.

حسنی اضافه کرد: همچین مناطق شهری و روستایی دارای نواقص در حوزه فناوری اطلاعات باید شناسایی و این مشکل رفع شود.

وی افزود: هم راستا با ستاد انتخابات، ستاد تامین امنیت انتخابات نیز که در وزارت کشور مسئولیت آن با معاون امنیتی وزیر کشور و در استان ها با معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداراست، نیز تشکیل می شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: اصحاب رسانه در جهت تبیین اهمیت انتخابات که مد نظر مقام معظم رهبری است ورود کنند که البته تا کنون رسانه ها در این حوزه موفق بوده اند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) و ایلام(شمال استان) است که حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران دارای یک نماینده و حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان دارای ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۲ هزار نفر است که حدود ۴۴۶ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند و با توجه به بافت قومی و قبیله ای در این استان و تائید صلاحیت افراد جدید در روز گذشته بر اساس اعلام شورای نگهبان و همچنین احتمال تائید صلاحیت داوطلبان دیگر تا مهلت قانونی(۱۹ دیماه) از سوی شورای نگهبان، در کمتر از ۳۹ روز مانده به ۱۱ اسفند، فضای محافل عمومی و خصوصی و شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی این استان را با کلید واژه انتخابات داغ‌تر از روزهای پیشین شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.