تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

۳۲۶ طرح همزمان با دهه فجر در استان ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

۳۲۶ طرح همزمان با دهه فجر در استان ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
ایلام- استاندار ایلام گفت:

۳۲۶ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۷هزار ۹۴۰ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: افتتاح و کلنگ زنی این تعداد طرح، برای ۲ هزار ۸۵۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایلام اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از این طرح ها در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان ایلام، تصریح کرد: در شهر ایلام ۴۲ طرح و پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حوره درمان در نقطا مختلف استان به ویژه مناطق محروم داشته است، ابراز کرد: کتابخانه مرکز دانشگاه علوم پزشکی استان با زیربنای ۳ هزار ۸۷۲ متر مربع که عملیات آن در سال ۹۸ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است امروز افتتاح شد که نقش مهمی در راستای تقویت منابع مطالعاتی مورد نیاز دانشجویان پزشکی در این استان دارد.

واحد تولیدی نخ تابان زرین‌دست واقع در شهرک صنعتی ایلام افتتاح شد

شرکت نخ‌تابان زرین‌دست واقع در شهرک صنعتی ایلام در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور استاندار ایلام افتتاح شد.

بهرام نیا در جریان این این بازدید با بیان اینکه شرکت نخ تابان زرین‌دست برای ۶۰ نفر اشتغالزایی دارد، تصریح کرد: هر واحد تولیدی فعال زمینه‌ساز امیدآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی پارک پلی پروپیلن در این زمینه تامین مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی استان را فراهم می کند، گفت: با راه‌اندازی این پارک در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی همانند شرکت نخ‌تابان زرین‌دست به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه های مختلف گاز و پتروشیمی و مابع نفت و گاز، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها و منابع غنی نفت و گاز، این استان در آینده‌ای نه چندان دور از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

وی با اشاره راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان، گفت: اعتلای فرهنگ و اقتصاد ایران اسلامی از آرمان‌های مهم شهدا بود که باید همه در این راه ثابت‌قدم باشیم‌.

به گزارش ایرنا این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع راه اندازی شده و برای ۶۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

این واحد در سه شیفت با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن انواع کیسه در سال فعالیت می کند.

کلنگ زنی ایستگاه cgs شهر ایلام

ایستگاه دوم دروازه شهری گاز پنجاه هزار مترمکعبی شهر ایلام با اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال فشار قوی و هفت کیلومتر خط تغذیه فشار متوسط با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد ریال با حضور استاندار ایلام کلنگ‌زنی شد.

این ایستگاه برای تامین فشار گاز پایدار شهر ایلام و همچنین اجرای پدافند غیرعامل برای تامین گاز شهر در مواقع بحران اجرا می‌شود.

بهرام نیا در این آیین با قدردانی از عملکرد شرکت گاز استان، گفت: همه شهرهای استان به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و امروز با اتصال روستاهای دهستان زردلان سردسیر هلیلان، پوشش گازرسانی به مناطق روستایی استان نیز به ۹۹ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، آیین ها و برنامه های دهه فجر امروز با برگزاری مراسم استقبال نمادین از تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) در فرودگاه شهدای ایلام آغاز شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.