تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

استاندار ایلام: مشاغل خُرد و متوسط راه‌گشای توسعه‌ استان ایلام است

استاندار ایلام: مشاغل خُرد و متوسط راه‌گشای توسعه‌ استان ایلام است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه این استان ظرف سه تا چهار سال آینده یکی از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود، گفت:

مشاغل خُرد، خانگی و متوسط، راه‌گشای توسعه‌ هر استانی از جمله ایلام است.

به گزارش ایرنا، “حسن بهرام نیا” روز یکشنبه در کارگروه اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام از مواهب الهی، ذخایر و منابع ارزشمندی در حوزه نفت و گاز برخوردار است که ایجاد صنایع پتروشیمی، گاز، تکمیلی و پایین دستی علاوه بر رونق اقتصادی استان، زمینه ساز اشتغال برای جوانان جویای کار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه پتروشیمی”ارغوان گستر ایلام” هم اکنون در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، افزود: یکی از محصولات این مجموعه خوراک پارک پلی‌پروپیلن است که این پارک در منطقه آزاد مهران جانمایی و به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه با احداث پارک پلی‌پروپیلن ظرفیت ایجاد و راه‌اندازی ۹۲ کارخانه دیگر در حوزه‌های صنایع پلیمیری و تبدیلی ایجاد خواهد شد، افزود: تحقق این موضوع که زمینه ساز توسعه استان است نتیجه همدلی و هم افزایی همه مدیران دستگاه های اجرایی استان است.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه استان ایلام ظرف سه تا چهار سال آینده یکی از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود، افزود: هیچ شکی در این امر با توجه به اقدامات و کارهای بزرگی که در استان در حوزه‌های مختلف انجام شده، نیست.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ حلقه چاه در حال توسعه در مهران وجود دارد، افزود: برای انتقال منابع نفت و گاز این چاه‌ها نیاز به خط انتقال داریم که برای انجام این امور، مجموعه‌های نفتی نیازمند جوشکار با آموزش فنی و حرفه‌ای خواهند بود.

استاندار ایلام یادآور شد: صنایع پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نیز به جوشکار آرگون نیاز دارند که باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این راستا در استان در دستور کار قرار گیرد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سالانه۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه‌ سد سیمره در طرح‌های پرورش ماهی در قفس تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید از این میزان به سه‌هزار تُن در سال خواهد رسید که با اعطای وام ۵ میلیارد ریالی تا ۱۵ میلیارد ریالی، تعداد متقاضیان این حوزه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۴ واحد تولیدی استان در سال‌جاری احیا و ارتقا ظرفیت داشته است، گفت: یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال طرح، از جمله ارغوان گستر، ان‌.جی‌.ال دهلران، تولید شمش فولادی در ایوان، کاغذ سنگی چرداول و پتروشیمی هلیلان هم‌اکنون در حال اجراست و بسیاری از این طرح‌ها در مراحل نهایی برای بهره‌برداری قرار دارند.

وی با بیان اینکه یک برنامه و پازل توسعه برای استان ایلام تعریف شده است، یادآور شد: هر نهاد، دستگاه اجرایی و مدیری متناسب با حوزه‌ تعریف شده خود، در این پازل توسعه استان نقش آفرین است و این برنامه آینده زیبایی را برای استان ایلام رقم خواهد زد.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه به ایجاد اشتغال خانگی و خُرد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و محروم، ابراز کرد: همگام با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ تولیدی، صنایع سنگین و نیمه سنگین در استان باید مشاغل خانگی و خُرد را نیز مورد توجه قرار دارد چرا که این موضوع سیاست راهبردی نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اشتغال‌های خُرد، خانگی و متوسط، راه‌گشای توسعه‌ هر استان است، تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم‌رهبری، بر اشتغال خُرد و خانگی در استان تاکید داریم.

بهرام نیا با اشاره به اینکه کارها و طرح‌های بزرگی در سطح استان به همت دستگاه های اجرایی استان انجام شده است اما این عملکردها آنگونه که باید اطلاع رسانی و به مردم بیان نمی شود، افزود: مدیران استان این همه عملکرد خوب دارند که در این جلسه و جلسات دیگر بیان می‌شود اما باید این عملکردها را به اطلاع مردم رساند چرا که برای جامعه و مردم امیدآفرین است.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها آیینه تمام‌نمای عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی علاوه بر نشست‌های خبری، تورهای رسانه‌ای و اطلاع رسانی از طریق اصحاب رسانه و فضای مجازی، روابط عمومی های دستگاه های خود را تقویت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه جمع کل اعتبارات امسال استان از محل تبصره ۱۸ بیش از هشت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: تا کنون ۸۱۵ طرح به بانک های عامل استان برای دریافت این تسهیلات معرفی شده است.

“سعید رشنوادی” با بیان اینکه میزان اعتبار طرح های معرفی شده بانک ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال است، افزود: تا کنون تسهیلات تبصره ۱۸ برای ۳۸۱ طرح به مبلع ۲۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده که این میزان معادل ۳۴ درصد کل اعتبارات تبصره ۱۸ استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت ۳ سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این حوزه ۶۱ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است البته تا شهریورماه سال آینده مهلت جذب اعتبارات تبصره ۱۸ در سطح استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا،کارگروه اشتغال استان ایلام به ریاست:”حسن بهرام‌نیا” استاندار ایلام و با حضور مدیران مرتبط با این حوزه در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.