تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

خدر ویسی؛ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد عنوان کرد:

راهبرد این نهاد از خدمات حمایتی به توانمندسازی مددجویان تغییر کرده است + گزارش تصویری

راهبرد این نهاد از خدمات حمایتی به توانمندسازی مددجویان تغییر کرده است + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد - سیدخلیل سجادی اسدآبادی

دکتر حسین خدرویسی؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام( ره) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: راهبرد کمیته امداد از خدمات حمایتی به توانمند سازی مددجویان تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام(ره) در این نشست با تبریک ایام الله مبارک دهه فجر و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دست‌اندرکاران و فعالان رسانه، جهت همراهی و انعکاس خدمات این نهاد به مددجویان به عنوان صدای رسای مطالبه ‌گران و ولی نعمتان جامعه خاطرنشان ساخت: نهاد الهی، انقلابی و مردمی کمیته امداد امام همواره خدمتگزار بی‌منت محرومان از دور افتاده‌ترین روستاها تا عمق شهرهای کشور بوده است و بر حسب نیاز و مشکلات مددجویان که در حال حاضر دو میلیون و ۳۴۹ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر هستند تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: مددجویان این نهاد دو دسته می‌باشند، دسته اول صرفاً حمایتی بوده و یا صعب العلاج و سالمند می‌باشند که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و حائز شغل نمی‌باشند به همین خاطر باید برای آنها بسته حمایتی در نظر گرفته شود و دسته دوم کسانی هستند که مستعد شغل نمی‌باشند و برای آنها برنامه توانمند سازی، اشتغال، کاریابی، مشاوره، آموزش و… طراحی شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ خدمت به تناسب نیاز، نیازمندان ارائه می‌شود.

ایشان در ادامه ضمن قدردانی از توجه دلسوزانه دولت و مجلس به مددجویان اضافه کرد: این عزیزان در دو حوزه نیازمند حمایت هستند و علاوه بر معیشت، موضوع درمان و مسکن و ودیعه مسکن برای آنها بسیار مهم و حیاتی است.

خدرویسی گفت: امداد امروز دارای یک نظام هوشمند و کارآمد است و تمام سامانه‌هایی که در گذشته به صورت پراکنده خدمات ارائه می‌دادند، با تجمیع نرم‌افزار جامع، مادر و یکپارچه امداد هوشمند شده است و این سامانه توانسته است ظرفیتی را ایجاد کند تا هر فردی در منزل درخواست ارائه خدمات نیازمندی‌هایش را ثبت نماید و به فوریت توسط مددجویان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ۴ هزار مددکار خواهر و برادر در کشور وجود دارد و بیش از ۳ هزار مددکار در مراکز نیکوکاری به ما کمک می‌دهند که می توان گفت، بزرگترین شبکه مددکاری در سطح کشور را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد در خصوص رفع مشکلات مسکن مددجویان و دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود دارد اعم از فراز و نشیب‌های ثبت نام در بخش مسکن ملی، عدم پذیرش برخی از خانواده‌های نیازمند و گرفتار از طریق سامانه مربوطه و عدم دریافت پیامک جهت انجام اقدامات بعدی و تکمیلی و… گفت: یکی از مشکلات مددجویان ما به ویژه در نقاط شهری و شهرهای بزرگ موضوع تأمین مسکن است که کمیته امداد با همکاری سایر نهادهای انقلابی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولت که به لطف خدا یکی از بزرگترین مسکن سازها به شمار می‌رود در حال ایجاد مسکن برای مددجویان می‌باشیم.

وی افزود: در بحث نهضت مسکن ملی که یکی از شعارهای دولت جناب آقای رئیسی است، با توجه به اینکه اقساط این طرح و آورده آن برای مددجویان سنگین است مکاتباتی با مجلس شورای اسلامی انجام شده و در راستای ایجاد شرایط سهل پیگیری‌ها لازم صورت گرفته است.

خدرویسی؛ همچنین از اهدای ۶۰ هزار سیری جهیزیه در راستای حمایت از بنیان خانواده و و جوانی جمعیت در تحقق اوامر مقام معظم رهبری و مراحل خرید ۳۰ هزار سری جدید جهیزیه خبر داد.

ایشان؛ همچنین پرداخت ۲۱۵هزار فقره تسهیلات معادل ۴هزار و یکصد میلیارد تومان توسط صندوق امداد ولایت را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان گفت امیدواریم این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.