تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰

۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شدند

۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی  به بانک های عامل معرفی  شدند
نگاه اقتصاد

ناصر مرادی پویانی؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در نشست و گفت‌وگوی مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در گروه کار، کرامت و پاسخگویی، عنوان کرد: دانش آموزان بی بضاعت، اگر چنانچه تحت پوشش کمیته امداد باشند حتما خدمات تحصیلی در چارچوب ضوابط امداد به آنها پرداخت می شود و چنانچه دانش آموزی که تحت پوشش کمیته امداد و یا سایر نهادهای حمایتی نباشند حتما پک های فرهنگی و یا پرداخت های موردی شامل آنها می شود.

وی افزود: در سال جاری هم پک های فرهنگی در کلیه شهرستانها به افراد غیر تحت پوشش توزیع شد و بر همین اساس جشن عاطفه ها و جشن نیکو کاری که در فصول مختلف سال و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود به همه دانش آموزان چه تحت پوشش نهاد های حمایتی باشند و چه تحت پوشش نباشند، هدایایی پرداخت می شود.

ناصر مرادی پویانی افزود: خانواده های تحت پوشش بعد از اینکه به خودکفایی برسند، در سیستم کمیته امداد تعریف شده هستند و از چرخه امداد خارج می شوند و به هیچ عنوان قابل برگشت نیستند ولی در سال‌های گذشته مواردی بود که از چرخه خارج می شدند و به دلایل مختلف یا بر اساس گزارش های کذب تحت پوشش قرار می گرفتند اما پس از مدتی و بعد از انجام بررسی های میدانی از گردونه پوشش خارج می شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام ادامه داد: هم اکنون و به دلیل سیستم الکترونیکی کمیته امداد امام (ره) و امکان برگشت خانواده‌هایی که به خودکفایی رسیدن، بسیار اندک است مگر در مورد حاد که آن هم با مرکز مکاتبه می شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت: تحصیلاتی که کمیته امداد به افراد مورد هدف پرداخت می کند، بیشتر در حرفه های دامپروری، کشاورزی، صنعتی، فرش و گلیم، حمل و نقل و خدمات پرداخت می شود و در همه حوزه ها و همه اقشار چه زنان و مردان سرپرست خانوار در این شغل ها و حرفه ها دیده می شوند.

مرادی پویانی اضافه کرد: ۴۴ درصد وام های کمیته امداد امام(ره) به زنان سرپرست خانوار و پرداخت شده و گاها زنان سرپرست خانوار تمایل داشته باشند به مشاغل خانگی و صنایع دستی داشته باشند که با همکاری نهاد های مسئول به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

وی افزود: ۲۷ هزار و ۵٠٠ خانوار (۶۱ هزار نفر) در مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش کمیته امداد و از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند که از این تعداد ۵۲ درصد جمعیت روستایی و ۴۸ درصد را جمعیت شهری را تشکیل می‌دهند.

ایشان تأکید کرد: ۱۸ هزار و ۸۵۸ خانوار سالمند (۲۱ هزار و ۷۸۳نفر) تحت پوشش کمیته امداد استان و مستمری ماهانه دریافت و در جامعه هدف، یک نفر در ماه ۷۷۰ هزار تومان، ۲ نفر یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴ نفر یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۵ نفر مبلغ ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مرادی‌ پویانی ادامه داد: ۱۱۴۳ نفر از ایتام و ۲۵۴۰ فرزند محسنین در استان تحت حمایت خیرین هستند و سرانه ایتام در استان به ازای هر نفر، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم توسط خیرین به صورت مستقیم به حساب این افراد پرداخت و در راستای پشتیبانی از جوانی جمعیت و تکریم خانواده از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲ هزار جهیزیه و هر فقره به ارزش ۵٠ میلیون تومان با ۵ قلم کالای اساسی به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲حدود ۵ هزار نفر جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد تاکنون ۲ هزار ۶۰۰ نفر وام دریافت و همچنین تعداد ۳ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی از طریق صندوق امداد ولایت به متقاضیان نیازمند استان پرداخت شد.

ناصر مرادی پویانی مدیر کل کمیته امداد امام (ره) در پایان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۰۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و نیازمندان استان از طریق بانک‌های عامل پرداخت و نیز وام‌های پرداختی در زمینه صنفی_ صنعتی ۴۵ درصد، دامپروری ۴۳ درصد، فرش و صنایع دستی ۶ درصد، حمل‌ونقل ۴ درصد و کشاورزی ۲ درصد بوده است./بابک فدائی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.