تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

معاون استاندار:

ازدحام جمعیت در پارک‌های ایلام قابل توجیه نیست

ازدحام جمعیت در پارک‌های ایلام قابل توجیه نیست
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به افزایش حضور غیرمتعارف مردم در پارک ها و مراکز تفریحی استان، گفت: این حضور غیرقابل توجیه می‌تواند موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا شود.

محمد نوذری عصر یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: مردم باید بدانند همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد و یکی از مهم ترین عوامل مهار این ویروس مشارکت شهروندان است.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می کنیم که نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت کنند، تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی مردم با هدف ایجاد حساسیت برای مقابله با ویروس کرونا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به افزایش حضور غیر متعارف مردم در پارک ها و مناطق تفریحی استان یادآور شد: شهرداری با نصب پیام های بهداشتی در این اماکن برای آگاهی مردم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کند.

نوذری در خصوص بخشنامه دور کاری کارکنان نیز گفت: کارکنانی که مبتلا به‌ کرونا باشند باید تا زمان بهبودی کامل از مرخصی استفاده و ادارات زمینه استفاده از خدمات دور کاری را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: دور کاری شامل بانوان دارای فرزند خردسال ،کارکنان در گروه های آسیب پذیر و مادران باردار اولویت خواهد بود.

نوذری همچنین از فرمانداران استان خواست تا ستادهای شهرستانی کرونا را به صورت هفتگی تشکیل و گزارش آنرا ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام همچنین تاکید کرد: ادارات هرگونه برنامه و تجمعی را باید بر اساس مجوز و قواعد ستاد کرونا برگزار و اجرای هر برنامه ورزشی نیز با مجوز دانشگاه علوم پزشکی باید باشد.

وی با ذکر اینکه تاکنون سه مرحله غربالگری توسط نظام سلامت برای شناسایی مبتلایان از طریق سامانه های مختلف انجام گرفته ادامه داد: مرحله سوم که بتازگی آغاز شده شناسایی گروه های هدف بالای ۶۰ سال بوده که خطر ابتلا در آنها بیشتر است و با هدف کاهش مرگ و میر در بین این گروه سنی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات ستاد کرونا اقامه نماز جمعه از اول تیرماه در مناطق زرد است، افزود: همچنین مهدهای کودک، کلاسهای قرانی، آموزشگاه های زبان و تورهای مسافرتی داخلی با رعایت پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی از ۲۴ خردادماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گفته معاون استاندار ایلام، همچنین سینماها و کنسرت ها با ظرفیت ۵۰ درصد و آرامستان ها نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول تیرماه مجوز برگزاری مراسم دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست با اشاره به وضعیت دو شهرستان دهلران و چرداول که به عنوان ورودی استان در مجاورت دو استان پرخطر هستند، گفت: بیماریابی در این شهرستان ها در حال انجام است.

جمیل صادقی فر همچنین با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر استفاده از ماسک که ۶۰ تا ۷۰ درصد از بروز بیماری کرونا پیشگیری می کند، گفت: ادارات برای کارکنان ماسک تهیه کرده و کارکنان ملزم به استفاده باشند.

وی ادامه داد: از طرفی تهیه ماسک برای ارباب رجوع نیز ضروری بوده چراکه ارزیابی انجام شده در این خصوص در حد مطلوب نیست.

وی همچنین خواستار تشدید نظارت بر فعالیت اصناف، پاساژها، بانکها، پمپ بنزین ها، فعالیت نانوایی ها شد و یادآور شد: در این زمینه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع تاکید شود.

وی همچنین با اشاره به تبلیغات مراسم ختم و عروسی در فضای مجازی خواستار نظارت بیشتر در این زمینه شد./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.