تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۹

۳ دلیل انجام عملیات آتشین حزب‌الله علیه پایگاه نظامی«صفد»

۳ دلیل انجام عملیات آتشین حزب‌الله علیه پایگاه نظامی«صفد»
تهران- تحولات جبهه جنوب لبنان با شمال فلسطین اشغالی هر لحظه به سمت درگیری تمام عیار پیش می رود.

«رای الیوم» با اشاره به تحولات جبهه لبنان با فلسطین اشغالی نوشت: درگیری در مرز جنوبی لبنان با اراضی اشغالی وارد مرحله جدیدی شده که متفاوت از درگیری چهار ماه گذشته میان طرفین است. با وجود فشارهای غربی و تهدید هیات های اعزامی به لبنان، حزب الله جبهه جنوبی لبنان را به جبهه غزه مرتبط کرده است. پس از اینکه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز سه شنبه موضوع درگیری در جبهه جنوبی لبنان را به اعتقاد اسلامی و مسئولیت در برابر خداوند مرتبط کرد، موضوع از مواضع سیاسی فراتر رفته و درها به روی تلاش‌های دیپلماتیک بسته شده و تنها کلید، توقف جنگ در غزه است.

این رسانه افزود: تحولات ساعات گذشته در مرزهای جنوب لبنان با فلسطین اشغالی همگی گواه مرحله جدید از تشدید درگیری است و قواعد درگیری سابق به سمت تغییر دائمی حرکت می‌کند و گواهی شدید و بی سابقه ترین درگیری از هفتم اکتبر گذشته را می دهد.

منابع رسانه ای نزدیک به حزب الله در بیروت به رای الیوم اعلام کردند که حمله حزب الله به پایگاه نظامی در شهر «صفد» در ۱۵ کیلومتری مرز، مهمترین تحول طی چهار ماه گذشته محسوب می شود که به شدت رژیم اسرائیل را در تنگنا قرار می دهد و همه تهدیدهای این رژیم را در سطل زباله می‌اندازد.

این منابع با بیان اینکه بر خلاف عملیات های قبلی هنوز حزب الله بیانیه صادرنکرده و مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، افزودند که شاید به دلیل تغییر تاکتیک رسانه ای باشد یا اینکه بیان جزئیات عملیات به تعویق افتاده تا سید حسن نصرالله آن را بیان کند یا تصمیم گرفته شده که فعلا عملیات ویژه آن سربه مُهر بماند.

رای الیوم اضافه کرد: در انتظار سخنرانی نصرالله هستیم تا زوایای این عملیات روشن شود اما اینکه چرا حزب الله این عملیات ویژه را انجام داد باید به موارد زیر توجه کرد؛

نخست، حزب الله عملیات صفد را در واکنش به نقض قواعد درگیری از سوی رژیم صهیونیستی و انجام حملاتی از سوی آن به عمق اراضی لبنان در شمال «لیتانی» به ویژه شهر «نبطیه» و شهرک «جدرا» نزدیک به صیدا در جنوب بیروت انجام داده است

دوم، به تحولات غزه و آغاز حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه و شکست مذاکرات قاهره درباره آتش بس به سبب لجبازی نتانیاهو و فراخواندن هیات صهیونیستی گفت وگوکننده به منظور فشار سیاسی همزمان با فشار نظامی بر حماس ارتباط دارد.

سوم، حزب الله به این جمع بندی رسیده که اسرائیل ناتوان از جنگ تمام عیار علیه لبنان است و آماده جنگ دیگر و پیچیده تر نیست و فرصت را غنیمت شمرده و دامنه درگیری را بالا برده تا توان آتش اسرائیل را بیازماید و ناتوانی آن را آشکار و این نکته را عیان کند که میان تهدید و عمل رژیم صهیونیستی فاصله زیادی وجود دارد.

شاید همه این احتمالات علت عملیات ویژه با این حجم از سوی حزب الله در عمق فلسطین اشغالی باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.