تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۵۰

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی: صنایع‌دستی رویکرد اقتصادی گام دوم انقلاب را محقق می‌کند

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی: صنایع‌دستی رویکرد اقتصادی گام دوم انقلاب را محقق می‌کند
تهران- معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت:

صنایع‌دستی اقتصاد عزت‌آفرین و معیشت هویت‌بنیان را پایه‌گذاری و رویکرد اقتصادی گام دوم انقلاب را محقق می‌کند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» شامگاه جمعه -٢٧ بهمن- با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی ، معاون جلالی دهکردی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و سعد القدومی رییس شورای جهانی صنایع دستی در برج آزادی تهران گشایش یافت.

مریم جلالی دهکردی شامگاه جمعه – ٢٧ بهمن ماه – در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) گفت: فصل و رویکرد تازه‌ای پیش روی صنایع‌دستی قرار گرفته است، عزت همیشگی صنایع‌دستی در نمود تمامی سیاست‌گذاری‌های ما جاری است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی به برگزاری جشنواره صنایع‌دستی فجر در برج آزادی که نماد انقلاب است اشاره کرد و آن را تضمینی برای فردای بهتر ایران دانست.

کشوری ممتاز به نام ایران

سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی نیز در صحبت‌های خود به کوشش و تلاش ایران برای پاسداشت اقوام مختلف اشاره کرد و گفت: ایران کشوری ممتاز و نمادی برای حفظ و پاسداشت هنرهای دستی و پایدار است.

رییس شورای جهانی صنایع دستی به همکاری و تعامل ایران با این شورای اشاره و از جلالی برای دعوت خود به این جشنواره تشکر کرد.

در این آیین سرود سنتی هشتمین سرو سیمین اجرا شد. این سرود در ۳۵ بیت در وصف شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی توسط حمیدرضا حسینی سروده شده است.

آیین گشایش هشتمین جشنواره صنایع دستی فجر با بریدن روبان و نوشتن متن یادگاری توسط مسئولان و رژه پرچم کشورهای ایران، افغانستان، مجارستان، هندوستان، قزاقستان، کویت، لبنان، نیجریه، پاکستان، آفریقای جنوبی، صربستان، تایلند، ترکمنستان و ازبکستان همچنین حمل پرچم ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی آباده، اصفهان، تبریز، خراشاد، زنجان، سیرجان، شیراز، دزفول، کاشان، گلپورگان، قاسم‌آباد، مشهد، ملایر، مریوان، میبد و لالجین آغاز به کار کرد.

علی دارابی قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی جمعی از مهمانان خارجی و هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان در این مراسم حضور داشتند.

نمایشگاه آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر تا اول اسفند در مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران دایر است

«پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» شعار هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع دستی فجر است که برای نخستین بار جایزه و نشان «فردا» به یک دانش‌آموز و یک دانشجوی هنرمند حوزه صنایع‌دستی و نشان «هنر در حرم» به هنرمندانی که در حوزه هنر رضوی آثار فاخر خلق کرده‌اند، اهدا می‌شود.

هشتمین جشنواره صنایع دستی فجر و برنامه‌ها و رویدادهای جانبی آن مانند کارگاه آموزش و ترویج، کارگاه توسعه کسب و کار صنایع دستی و هنرهای سنتی، غرفه فروشگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه عکس و میز یادمان، غرفه بومگردی، غرفه ثبت اطلاعات و گالری سرو سیمین به مدت ۴ روز تا ۳۰بهمن در برج آزادی ادامه دارد.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز و سرو سیمین عصر روز سه شنبه -اول اسفند- در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد»/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.