تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

امام جمعه ایلام: شرکت حداکثری و انتخاب اصلح راه حل مشکلات جامعه است

امام جمعه ایلام: شرکت حداکثری و انتخاب اصلح راه حل مشکلات جامعه است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شرکت حداکثری و انتخاب اصلح راه حل مشکلات جامعه است، گفت:

امروز ساده ترین راه حفظ نظام، این است که مردم پای صندوق آراء مشارکت حداکثری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام “اله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خداوند متعال در سوره مبارکه نساء آیه ۵۸ دستور می‌دهد که امانات را به اهل امانت بسپارید، انسان مؤمن شایستگی این را دارد که امین شمرده و امانت به او واگذار شود به ویژه امانت سنگین تفویض وکالت برای قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی که بسیار مهم و ارزشمند است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه انسان اگر می خواهد کاری را به کسی واگذار کند، باید به کاردان و متخصص امر واگذار کند، گفت: کلید خوش‌بختی جامعه این است که افراد کاردان، لایق، متخصص و متعهد در رأس کار قرار بگیرند و از طرفی هم منشأ نابسامانی ها و مسائل اجتماعی ناشی از ریاست نااهلان و افراد نالایق بر جامعه است.

وی بیان کرد: انسان‌های کوچک وقتی در جایگاه بزرگ قرار بگیرند، به‌آسانی حقارت آن‌ها آشکار می‌شود، اگر کسی صلاحیت کاری را در خود می‌بیند و پیشگام می‌شود، خوب است ام وقتی انسان در جامعه می‌بیند افراد شایسته‌تری هستند اسلام به ما می‌گوید که بگذارید دیگران پیشگام شوند و اگر ببیند که بهتر از او در جامعه حضور دارد خیانت به خدا و رسول خدا(ص) و مسلمانان کرده‌است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، افزود: یک نماینده مجلس علاوه براین‌که مردم به او رأی می‌دهند تا به‌عنوان وکیل مردم انتخاب می‌شود براساس اصل شصت و هفتم قانون اساسی، این نماینده منتخب مردم باید سوگند به کلام‌الله مجید و هم با تکیه به شرافت انسانی خود یاد کرده و ودیعه‌ای که ملت به او سپرده به‌عنوان امینی عادل پاسداری و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت کند و به استقلال، اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: بنابراین کسانی که وارد این عرضه می‌شوند باید از خواسته‌های خود بگذرند، همانطوری که الان دنبال این هستند که با هر بهانه‌ای با کوچک و بزرگ ارتباط برقرار کنند تا رأی او را بگیرند، بعد از این که مردم اعتماد کردند و به او رأی دادند باید همین صفت را تداوم دهد، نه این‌که تلفن همراه را خاموش کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنند، انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است و راه اصلاح کشور انتخابات است، ابراز کرد: اینکه جمهوریت ما با انتخابات معنا پیدا می‌کند و تا الان هم مردم به‌خوبی این نقش را ایفا کرده‌اند، برای دشمن دردناک است، دشمنان از مدت ها قبل تبلیغات راه انداخته‌اند که مشارکت مردم را کم رنگ کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در کشور، مردم صاحب انقلاب هستند، در انقلاب و اداره کشور نقش آفرین هستند، مردم پیش‌برنده هستند، عامل اقتدار و امنیت کشور هستند، در پیشرفت و پیروزی کشور نقش‌آفرین هستند، برای شکست دادن دشمن تلاش می‌کنند، دشمن می‌خواهد مردم را از این نظام جدا کند، یعنی در واقع می‌خواهد دشمن جمهوریت نظام را توسط خود مردم از آنان بگیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: معلوم می شود شرکت حداکثری مردم در انتخابات تأثیرگذار است و گرنه دشمنان این‌قدر از خط قرمز خود عبور نکرده و انتخابات را تحریم نمی‌کنند، دشمنان می دانند مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه می‌تواند برای کشور ما امنیت بیشتر، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ عاقلی در برنامه‌ریزی خود به حرف دشمن گوش نمی‌دهد و جامعه ما هم این آگاهی را دارند، افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار رکن مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت و رقابت سالم وظیفه‌ای است که هم مردم و مسئولین بر عهده دارند، مشارکت حداکثری که نمایش مردم‌سالاری دینی در ایران است، وقتی‌ مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند نشانه تعهد مردم به دین و نظام اسلامی است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز ساده ترین راه حفظ نظام، این است که مردم پای صندوق آرا مشارکت حداکثری داشته باشند، افزود: رأی اولی‌ها و آنانی که برای اولین‌بار پای صندوق انتخابات حضور خواهند داشت با افتخار این عبادت بزرگ را در زندگی سیاسی خود ثبت کنند چرا که مدال افتخاری برای آینده آنان است.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: ما در برابر خون شهدا و دربرابر ولایت فقیه مسئولیت داریم، شرکت کردن و شرکت نکردن برای ما هم در دنیا و هم در آخرت پیامد دارد، طبیعتاً هر کسی که دل در گرو به کشور خودش دارد اگر هم دل در گرو انقلاب اسلامی نداشته باشد، اهمیت انتخابات برای او مشخص است و در انتخابات پیشگام خواهد بود.

وی با تاکید بر اخلاق مداری در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بد دهنی، توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند، برخی ها نیمه پر لیوان را نمی‌بینند و واقعاً سیاه‌نمایی می‌کنند، این ناسپاسی است که این‌همه خدمات جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تا الان دیده نشود و فقط کاستی‌ها بیان شود، طبیعتاً هر کشوری در هر جای دنیا مشکلاتی دارد و اگر بناست نقدی صورت گیرد باید ۲ روی سکه را باید دید.

امام جمعه ایلام یادآور شد: نحوه تبلیغ کردن نامزدهای انتخاباتی آینده و چشم‌انداز مجلس شورای اسلامی و مجلسیان را نشان می‌دهد، لذا این مردم هستند که تعیین می‌کنند چگونه مجلسی تشکیل و چه کسانی مجلس نشین شوند، باید برای انتخاب درست تلاش کنیم و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که کسی با قسم و قرآن و التماس دنبال رأی نباشد، کسی در معذوریت قرار ندهد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: تهدید به قطع مستمری دهک‌های پایین جامعه، وعده دادن پول و خرید و فروش آراء خیانت است، خریدوفروش آرا شرعاً و قانوناً ممنوع است، نامزدهای انتخابات، نباید برای کسب آرا با تخریب دیگران دنبال این باشند که وجهه‌ای برای خودشون درست کنند، مشاورین و حلقه اول که اطراف نامزدها هستند، معیار خوبی است برای شناخت نامزدهای انتخاباتی است.

وی گفت: مردم می توانند برای شناخت فرد اصلح توجه کنند که آیا افراد صالح و متقی برای نامزدهای انتخاباتی کار می‌کنند، چه کسانی در انتخابات حریم قانون و شرع را مراعات می‌کنند، چه کسانی حریم‌شکنی می‌کنند و دنبال تخریب دیگران هستند و اینها ملاک های خوبی برای شناخت اصلح است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند همه نامزدها صالح و محترم هستند، اما اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود انتخاب اصلح نیاز امروز جامعه ما است، افزود: نگاه ایلی و قبیله‌ای نباید جای انتخاب شایسته‌ترین‌ها را بگیرد، فردی که شایسته ترین است شرعاً و قانوناً تکلیف داریم به او رأی بدهیم ولو اینکه از ایل و تبارم خودمان باشد یا نباشد، باید کسی را انتخاب کنیم که در مجلس تأثیرگذار و به سوگند نمایندگی خود پای‌بند باشد، بدهکار دیگران نباشد، مطابق اختیارات نماینده مجلس، برنامه و راهکار برای حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشد.

وی صداقت در گفتار،عمل به تعهد و وعده‌ها، امین و امانت‌داری را از دیگر ویژگی های نماینده مجلس برشمرد و گفت: نامزد انتخاباتی باید رأی مردم را حق الناس بداند و بعد از آوردن رأی، مردم را فراموش نکند، مردم را ولی نعمت و خود را خادم و نوکر آنان بداند، عشق خدمت داشته باشد نه این‌که تشنه قدرت باشد، دردآشنا باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره با تبریک میلاد با سعادت میلاد حضرت مهدی موعود(عج) بر همه عاشقان آن حضرت و منتطران ظهور، اظهار کرد: نیمه شعبان از ایام مبارکی است که منزلت ویژه ای به اندازه شب های قدر دارد.

وی با بیان اینکه حضرت امام عصر(عج) حکومتی در دنیا برقرار می کند که ایده آل جامعه بشری است، افزود: حکومت آن حضرت قائم بر عدالت است و قانون آسمانی بر آن حاکمیت دارد، در زمان حکومت آن حضرت، خیر و برکت در آن زمان فراوان است و علم و دانش به اوج خود می رسد، عدالت و امنیت در سراسر جهان فراگیر می شود و تبعیض و فقری وجود ندارد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه خواسته انسان ها، عدالت و آزادی است، افزود: امروز شاهد هستیم که گرایش انسان به فطرت شکوفا می شود و آثار آنرا در دنیا می بینیم، تحقق حکومت مستضعفان وعده الهی است و آماده شدن برای برای رسیدن چنین حکومتی، افضل عبادات است، چرا که این انتظار کشیدن، برای انسان عبادت و بهترین اعمال است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه انسان منتظر صالح، اهل تقوا و پیرو اوامر الهی است، ابراز کرد: انسان منتظر، مصلح است و در جامعه نقش آفرین است و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نقش آفرین بوده و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است اما انسانی که اجرای عدالت به ضرر اوست هیچ گاه منتظر ظهور امام زمان(عج) نیست.

وی یادآور شد:در روایتی از امام صادق(ع)آمده است که کسانی که منتظر ظهور هستند، برترین انسان های زمان خود هستند، صالح و مصلح هستند، اگر کسی منتظر ظهور حضرت باشد مانند کسی است که در خیمه امام عصر(عج) حضور داشته و همراه امام است و چنین فضیلتی برای انسان بسیار ارزشمند است.

امام جمعه ایلام با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: مجاهدت‌های پنهان این سربازان امنیت پایدار برای ما تضمین کرده است و موفقیت روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت داریم.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: همه کسانی که دل در گروی انقلاب اسلامی دارند و حتی کسانی که ایران برای آن‌ها ارزش دارد، روز یازدهم اسفندماه پای صندوق آراء با وضو حضور پیدا کرده و به شایسته‌ترین گزینه‌هایی که وجود دارد رأی بدهیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.