تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

نُقل بپاشید؛ مصلح جهان آمده مجید رحمتی

نُقل بپاشید؛ مصلح جهان آمده مجید رحمتی
کنگاور - فصل شعبان به عطر بهاری مهدی فاطمه سلام الله علیه باقیمانده اولیای خدا متبرک است و یک ایران امروز در جشن و سرور و شادی است.

سلام بر مهدی زهرا، آنکه نام دلنشینش در نیمه راه شعبان جان را جان میدهد و یاد دل انگیزش روح را طراوت می بخشد.

سلام بر تو ای بقیه اولیای خدا در زمین، ای ذخیره خاندان وحی، ای آخرین امید، سالروز میلادت را در کوچه کوچه دلمان جشن می‌گیریم و یکدیگر را غنچه های تهنیت نثار می کنیم و شکوفه های بهاری شعبان را در آسمان ایران بر می‌افشانیم اما همینکه خاطر را از یاد ولادتت خوش می‌داریم، گلخنده های شوق بر لب هایمان می‌پژمرد و غمی بزرگ بر جانمان سایه می‌افکند و نقش خیال را برهم می‌زند.

برخیز، برخیز و صفحه‌ی دین را از زنگار کوته اندیشی جاهلان و نیرنگ دشمنان پاک کن و پایه‌ی سست شده‌ی دین را استوار و پا بر جا ساز، ای همه‌ی دین و ایمان ما.

بیا که کودکان ما به گل نوجوانی شکفته اند، جوانان ما راه پیری را پیش گرفته اند، بسیاری از سالخوردگان ما رفتند، و صد افسوس که تو را ندیدند.

ای مهدی فاطمه! حسرت یک لحظه دیدار، دلهای شیفتگانت را گداخت و امید وصل تو جان های به لب رسیده را به نسیم لطف بنواخت. گوش ها منتظر انتشار سرود ظفر و چشم ها در اشتیاق دیدار رهبر و نفس‌ها در سینه حبس است.

کاش گفتن از تو سهم همه ثانیه‌ها باشد و یادآوریت همه دقایق را پر کند و خدمت به تو انگیزه همه حرکت‌ها شود!
کاش دردمان همیشه با توسل به تو آرام گیرد و دستمان جز به دعا برای تو به آسمان نرود.

مولای من…

شب هجران طولانی شده، تیغ فراق جانم را خلیده است، این شام تیره‌ام را به طلوع پاکت روشنی بخش و کلبه سردم را به یمن قدومت گرما ده.

آقا جان بیا که کودکان غزه به جای اینکه لالایی مادران گوش آن‌ها را بنوازد صدای انفجار بمب و موشک در گوش آن‌ها می‌پیچد.

منتظر روزی هستیم که آفتاب از کعبه بدمد و گل های امید شکوفه دهند و زمین به نور پروردگارش روشن شود. ان‌شاءالله

اکنون به مناسبت حلول نیمه شعبان و سالروز ولادت امام مهدی (عج) جشن‌های سرور و شادی در سراسر کشور به همت مساجد، هیات‌ها و مراکز مختلف با حضور مردم برگزار می‌شود.

تا ساعتی دیگر جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور مردم و مسئولان استانی در بلوار طاق بستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی به طول بیش از یک کیلومتر در بلوار طاق بستان کرمانشاه برپا شده و مقدمات این جشن بزرگ فراهم شده است.

در دهها نقطه از شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین و سنقر کلیایی در شرق کرمانشاه نیز از شامگاه گذشته مراسم‌های جشن و سرور و پخش شیرینی در کوچه و بازار آغاز شده و تا پایان امشب نیز ادامه خواهد داشت.

ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج)

تولد امام زمان (عج) از معجزات خداوند است زیرا حضرت قائم آخرین منجی بشریت و یاور مستضعفان جهان را با نور وجود خویش زینت بخشیده‌اند. حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) امام زمان، فرزند امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان و نرجس خاتون است.

نرجس خاتون از فرزندان قیصر روم بود و نسب ایشان به حضرت عیسی (ع) می‌رسید. امام حسن عسگری پدر بزرگوار حضرت مهدی (عج) ایشان را که در شهر سامرا به دنیا آمده بودند، در خفا بزرگ کردند. خلفای عباسی و عاملان و حاکمان ستم پیشه آنان در آن روزگار، وجود شریف آن حضرت را مانع ظلم و ستم‌های خویش می‌دیدند و قصد یافتن مهدی موعود و کشتن او را داشتند.

حضرت حجت بن الحسن العسکری در باور امامیه منجی آخرالزمان و همان مهدی موعود است، ایشان عمری طولانی دارند و زمان زیادی را در غیبت زندگی خواهند کرد. اینکه علت غیبت امام زمان (عج) چیست؟ یکی از حکمت‌ها و رازهای الهی بوده و ما نمی‌توانیم به عمق این راز پی ببریم اما سرانجام ایشان به خواست و اراده خداوند ظهور و قیام می‌کنند و با عدل و داد بر جهان حکومت خواهند کرد.

دوران زندگی حضرت مهدی (عج) را به سه دوره تقسیم می‌کنند

دوره اوّل از زمان تولد تا سال ۲۶۰ ه.ق که مصادف با سال شهادت امام عسکری (ع) است.

دوره دوم از سال ۲۶۰ تا سال ۳۲۹ ه .ق که دوره غیبت صغری نامیده می‌شود.

دوره سوم که معروف به دوره غیبت کبری است از سال ۳۲۹ ه.ق آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و تا هر زمان که خداوند مصلحت بدانند، ادامه خواهد یافت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.