تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

رای وفاداری اقلیت‌های دینی برای سربلندی وطن/هر رای ما پاسخی بر دشمن

رای وفاداری اقلیت‌های دینی برای سربلندی وطن/هر رای ما پاسخی بر دشمن
ارومیه- رای وفاداری هموطنان آشوری و ارمنی به نظام و کشور بار دیگر غیرت و وطن دوستی آنان را به رخ جهانیان کشیده

و ثابت کرد همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در ایران متحد و یکدل هستند و تفرقه افکنی دشمن راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایرنا، امروز اقلیت های دینی اعم از ارمنی و آشوری و کلدانی آمدند و یک بار دیگر غیرت و وفاداری خود را به رخ جهانیان کشیده و پیمانی دوباره با انقلاب و نظام و کشور خود بستند.

آنها چون همیشه نظیر دوران انقلاب و جنگ و صحنه های دیگر دوباره آمدند؛ شناسنامه به دست و با شوق، صحنه هایی بی نظیر خلق کردند تا بدخواهان این مرز و بوم را باردیگر مایوس کنند.

هموطنان آشوری و ارمنی در شهر و روستا در شعبات اخذ رای خود چون همیشه حضور یافته و برای سربلندی وطن خود رای داده و در سرنوشت کشور خود سهیم شدند تا نگذارند نامحرمان به این سرزمین آسیبی برسانند.

حضور در بین آنها و دیدن شور و شوق و احساس تکلیفشان ستودنی و گفتنی است؛ آنان یکپارچه معتقد هستند حضور درپای صندوق های رای، گشودن مسیری روشن برای توسعه وطن و سربلندی آن در مجامع بین المللی است.

رای ما پاسخی بردشمنان

«نانسی میرزاده» یکی از شهروندان مسیحی در این باره گفت: حضور در انتخابات و رای دادن وظیفه و تکلیف است و ما با رای خود عشق خود را به وطن نشان داده و حرمت خون شهدای سرزمینمان را حفظ می کنیم.

وی افزود: امروز دنیا به این انتخابات چشم دوخته و هر رای ما پاسخی بر دشمنان این سرزمین و عاملی برای تقویت اقتدار بین المللی کشور است.

وی اضافه کرد: خواب دشمن تعبیر نشد و امروز ملت ایران از هرقوم و نژاد آمدند و پیمانی دوباره بسته و نشان دادند توطئه های دشمنان و تبلیغات فضای مجازی راه به جایی نخواهد برد.

هر رای ایرانی طنین همدلی ملت ایران در جهان

دیگر شهروند آشوری ارومیه ای اظهار کرد: رای دادن اولویت و وظیفه ماست؛ با رای ندادن گرهی از مشکلات کشور گشوده نمی شود باید افراد اصلح و کاردان را انتخاب کرد تا به حل مشکلات کشور کمک کند.

«هرمز اوهانس» افزود: این نماینده است که مشکلات را احصا و منتقل کرده و در مجلس برای آن راهکار ارائه می کند؛ پس باید حضور داشت و رای داد تا به رشد و بالندگی کشور کمک کرد.

وی اضافه کرد: شکوه حضور ملت ایران در پای صندوق های رای باعث می شود ایران کشوری تاثیر گذار در معادلات بین المللی داشته و نقش موثری در تصمیم گیری ها داشته باشد.

وی ادامه داد: ما با علاقه تمام افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم و در مقابل نیز از آنان انتظار داریم تا پس از انتخاب شدن، مطالبه‌های جمعی را پیگیری کنند.

این هنرمند آشوری گفت: هر رای ایرانی تیری زهرآگین بر قلب دشمنان بوده و طنین همدلی ملت ایران را به گوش جهانیان می رساند.

«اوهانس» بیان کرد: آرزوی دشمنان نظام خالی بودن پای صندوق‌های رای بود ولی حضور پرشور مردم بار دیگر نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

وی افزود: اقلیت‌های دینی نیز امروز حماسه بی‌نظیری خلق کرده و به جهانیان ثابت کردند که یاوه‌گویی‌های دشمنان هرگز نمی‌تواند اقوام مختلف ایرانی را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کند.

وی ادامه داد: تضمین امنیت و اقتدار بین‌المللی کشور از نتایج ارزشمند حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای خواهد بود ضمن اینکه انتخاب نامزد اصلح نیز با میزان مشارکت ارتباط معناداری دارد.

مثل همیشه یکپارچه کنارهم قرار گرفته ایم

دیگر هموطن مسیحی شرکت کننده در انتخابات اظهار کرد: امروز مسیحی و مسلمان مثل همیشه یکپارچه کنار هم قرار گرفته اند تا همبستگی خود را برای دنیا اعلام کنند.

«بنیامین باباپور» با بیان اینکه امروز دنیا شاهد مشارکتی غیرقابل باور است، گفت: اقلیت های دینی از ساعت های اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.

وی افزود: اقلیت های دینی سالیان متمادی در برهه های مختلف به وظیفه خود عمل کرده و هرگز خود را جدا از ملت ایران ندانسته اند.

وی ادامه داد: برای عمل به وظیفه آمده ام و سهیم شدن در سرنوشت کشور وظیفه ملی است که هیچ اقلیت دینی تاکنون آن را فراموش نکرده است.

رای ما کلید آبادانی کشور است

برادر شهید هرمز باباخانی هم اظهار کرد: برای وارد شدن به خانه بدون کلید نمی توان وارد شد و آن را مرتب کرد بنابراین برای آبادانی کشور و حل مشکلات هم باید رای داد و رای دادن کلید آبادانی، پیشرفت و توسعه کشور است.

«بنیس باباخانی» ادامه داد: هر ایرانی وظیفه دارد در انتخابات شرکت کند و شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیفی است که نباید از آن دوری کرد.

وی افزود: با رای خود آینده و سرنوشت خود و کشور را تعیین می کنیم بنابراین حضور ما در پای صندوق های رای و مشارکت گسترده باعث می شود نمایندگان منتخب با پشتوانه قوی وارد مجلس شده و برنامه های بهتری برای پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه ارائه دهند.

وی اضافه کرد: هر رای ایرانی قطره آبی است که با کنار هم قرار گرفتن و انبوه شدن بر سر دشمنان به ویژه اسراییل و آمریکا آمده و خوابشان را آشفته خواهند کرد و نشان خواهند داد ملت ایران همچنان عاشق وطن خود هستند.

وی در خصوص تبلیغات منفی دشمنان علیه انتخابات اظهار کرد: ملت ایران با حضور به موقع و پرشور خود در عرصه های مختلف همواره تبلیغات منفی دشمنان را بی اثر کرده و نشان داده اند هجمه ها و تبلیغات چندین ساله آنها راه به جایی نبرده است.

تلاش دشمن به نتیجه نرسید

رییس خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تبلیغات دشمنان برای انتخابات همانند دیگر دوره ها بی نتیجه ماند و همانند همیشه اعم از هر قوم و نژاد پای صندوق های رای آمدند.

«وانیک یعقوبیانس» ادامه داد: ملت ایران گوش به حرف دشمنان این مرز و بوم نداده و در انتخابات شرکت کرده و وطن دوستی خود را به نمایش گذاشتند.

حضور مردم در انتخابات علاقمندی ملت به وطن را به رخ جهانیان کشید

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم گفت: حضور در پای صندوق های رای علاقمندی ملت ایران به وطن را به رخ جهانیان کشید.

کشیش داریاووش عزیزیان افزود: با انتخابات است که نمایندگان کاربلد و توانمند برای تصمیم گیری جهت پیشبرد اهداف ملی و سیاسی انتخاب می شوند و آنها تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه کشور هستند.

وی اضافه کرد: ملت ایران همانند سال های گذشته امسال نیز درپای صندوق های رای حاضر شده و در انتخابات شرکت کرده و به وظیفه خود عمل کردند.

کشیش عزیزیان ادامه داد: اقلیت های دینی همیشه شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانسته و در انتخابات شرکت کرده و با اکثریت آرا نماینده را برای چهار سال راهی مجلس کرده اند.

به گزارش ایرنا، ۶ صندوق رای برای آشوریان و یک صندوق برای ارامنه آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است و همچنین ۲ کاندیدای آشوری و ۶ کاندیدای ارامنه کشور با هم رقابت می‌کنند.

انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد و بر اساس آن زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای ۲ حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند؛ متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز، نزدیک به ۳۰۰ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه برای کسب کرسی های ۱۲ گانه استان در مجلس به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه چهار نفر برای کسب سه کرسی از آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.