تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

۱۰۸ مکان ورزشی ایلام به بخش خصوصی و هیات‌ها واگذار می‌شود

۱۰۸ مکان ورزشی ایلام به بخش خصوصی و هیات‌ها واگذار می‌شود
ایلام - مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: ۱۰۸ مکان ورزشی در استان طی چند مرحله به بخش خصوصی و هیات‌های ورزشی واگذار می‌شود.

مظفر علی‌شائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صلاحیت هیات‌های ورزشی در حال بررسی است و اماکنی که مخصوص رشته‌های ورزشی مربوطه هستند به هیات‌های ورزشی آن رشته واگذار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اماکن طی چندین مرحله واگذار می‌شوند، افزود: بخشی از آنها در مردادماه و بخشی دیگر نیز در دی‌ماه امسال به مزایده گذاشته ‌می‌شوند و هیات‌های ورزشی می‌توانند برای این اماکن ثبت‌نام کنند.

وی واگذاری اماکن ورزشی به هیات‌ها را زمینه ساز رشد ورزش در استان دانست و افزود: تاکنون ۸۳ مکان دارای قابلیت واگذاری در استان متناسب با رشته‌های ورزشی به هیات‌ها و بخش‌های خصوصی واگذار شده است و مابقی نیز تا پایان سال جاری به هیات‌های دارای صلاحیت و متناسب با رشته‌های ورزشی آنها واگذار می‌شود.

علی‌شائی در خصوص محدودیت استفاده زنان از سالن‌های ورزشی نیز گفت: سالن‌های ورزشی و سانس‌های اختصاصی زنان در استان بسیار محدودتر از مردان است زیرا مردان به نسبت به فعالیت‌های ورزشی در استان بیشتر علاقمند و فعال هستند.

وی تاکید کرد: به ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان ابلاغ شده است که ساعت‌های خاموش یا مرده را در اختیار زنان قرار ندهند بلکه ساعات مطلوب در روز را به رشته‌های ورزشی مورد علاقه بانوان اختصاص دهند.

هزار بسته معیشتی توسط ورزش و جوانان ایلام بین اقشار ضعیف توزیع شد

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: در بحث پویش کمک مومنانه و همت جوانانه که به تاسی از گفتار مقام معظم رهبری در سطح کشور و استان ایلام شکل گرفت، اداره ورزش و جوانان استان یکی از ادارات پیشرو در جمع‌آوری کمک ها و عدالت در توزیع بین اقشار محروم و ایتام بود.

علی‌شائی افزود: این اداره در بحث کمک‌های معیشتی مساعدت مالی خیرین، سمن‌ها و هیات‌های ورزشی استفاده کرد و هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین خانوارهایی که توسط نهادهای حمایتی و کمیته امداد شناسایی شده بودند، توزیع شد.

وی در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان واقعی و مناطق محروم استان نیز گفت: در آخرین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی با همکاری سمن‌ها و معاونت فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان، ۱۳۰ بسته‌ معیشتی بین مردم منطقه زردلان سردسیر، چشمه‌پهن و شاران که دورترین و محروم‌ترین منطقه استان محسوب می‌شود، توزیع شد.

علی‌شائی یادآور شد: در مجموع اداره ورزش و جوانان استان در بحث همت جوانانه و پیشگیری از کرونا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مساعدت داشته است که علاوه براین میزان، هیات‌های ورزشی استان نیز در این بازه زمانی به صورت نقدی و غیرنقدی مساعدت لازم را در حمایت از اقشار ضعیف جامعه به عمل آورده‌اند.

توزیع اعتبارات و تکمیل پروژه‌های ورزشی شهرستان‌ها در دستور کار است

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه توزیع اعتبارات و تکمیل پروژه‌های ورزشی شهرستان‌ها در دستور کار است، گفت: استادیوم شهید پیرحیاتی شهرستان ایوان که در سال ۹۵ افتتاح شده است نیاز به مرمت دارد که اعتبار لازم پیش‌بینی شده است و این استادیوم در آینده نزدیک بازسازی می‌شود.

علی‌شائی همچنین در خصوص زمین چمن شهرستان آبدانان افزود: راه‌اندازی زمین چمن طبیعی در این شهرستان از اولویت‌های این اداره است که براساس بودجه‌ای که برای ورزش این شهرستان تخصیص داده می‌شود این زمین چمن نیز مرمت و بازسازی می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال این زمین چمن کاشت و در نهایت افتتاح شود و بار دیگر فوتبال این شهرستان به روزهای آرمانی خود بازگردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار داشت: در تلاشیم با ایجاد خانه‌های ورزش روستایی و باشگاهی خصوصی از طریق تبصره ۱۸ با پرداخت تسهیلات به افراد علاقمند، رشته مختلف ورزشی را در استان پوشش دهیم.

علی‌شائی گفت: می‌توان از طریق همین خانه‌های ورزش روستایی و باشگاه خصوصی مسابقاتی رادر سطح استان برگزار کنیم و از طریق این مسابقات افراد شاخص را مشخص کرده ودر نتیجه آنان را به ورزش کشور معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.