تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

پیام نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پیوست فرهنگی شعار سال به زودی ابلاغ می‌شود

پیام نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پیوست فرهنگی شعار سال به زودی ابلاغ می‌شود
تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ پیوست فرهنگی شعار سال در روزهای آینده خبر داد و افزود:

اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور همت خود را برای اهتزاز بیشتر پرچم ایران اسلامی به کار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امروز چهارشنبه -اول فروردین- نخستین روز از بهار و آغاز سال جدید است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

به همین مناسبت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر در پیام‌هایی، آغاز بهار و نوروز را به مردم ایران و همه فارسی زبانان جهان و ملت‌هایی تبریک گفتند که این آیین کهن را جشن می‌گیرند.

اصحاب فرهنگ برای اهتزاز بیشتر پرچم ایران اسلامی همت کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام تبریک به مناسبت آغاز سال نو از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و شوراهای فرهنگ عمومی خواست براساس پیوست فرهنگی شعار سال برای اهتزاز بیشتر پرچم ایران اسلامی همت کنند.

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه پیام خود می افزاید: آغاز سال ۱۴۰۳ شمسی، که مقارن با ایام ماه مبارک رمضان، نور و شادی را در خانواده های ایرانی صد چندان کرده است را خدمت همه ایرانیان عزیز و کسانی که سنت نوروز را پاس می دارند، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: در سالی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی “جهش تولید با مشارکت مردم” نام گذاری کردند، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، بر اساس پیوست فرهنگی شعار سال که تاچند روز آینده ابلاغ خواهد شد؛ همت خود را برای اهتزاز بیشتر پرچم ایران اسلامی به کار خواهند گرفت.

سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی نیز در پیامی در شبکه اجتماعی نوشت: «یا محول الحول و الاحوال،حول حالنا الی احسن الحال» ‏تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت مبارک!

وی افزود: ‏در سال جهش تولید گفته بودم که پیش نیاز آن مشارکت مردم است. ‏مشارکت مردم هم پیش نیازهای خودش را دارد.حاکمیت باید شرائط آن را فراهم کند.

امیدوارم امسال شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه اقتصادی و جهش تولید باشیم

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی، ضمن تبریک عید نوروز۱۴۰۳ و گرامیداشت تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد ملت بزرگ ایران در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، دستاوردهای بزرگی در عرصه‌ اقتصادی و جهش تولید ملی، حاصل نماید.

در این پیام آمده است: آغاز سال نو و تجدید مطلع زمان، فرصتی برای تعالی و موقفی برای تفکر است؛ زیرا حدیثِ رویش که پیام عمده‌ی بهار است فقط مخصوص طبیعت نیست، بلکه روییدن طبیعت آیینه‌ای است که ضرورت رویش انسان‌ها را پیغام می‌دهد. اما سال نوی امسال در تقارن با ماه مبارک رمضان فرا رسیده و طراوت بهارانه‌ آن را دوچندان کرده است.

عمره مفرده به دلایل خارج سازمانی موقتا متوقف شد

سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در پیامی به مناسبت سال جدید نوشت: این سازمان در سالی که پشت سر نهاد، توفیقات فراوانی را شاهد بود؛ عملیات موفقیت آمیز حج تمتع، ثبت نام و راهنمایی زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در مراسم پر شور اربعین، بهبود روند خدمت رسانی در عملیات عتبات عالیات و ارائه خدمات به زائران بی شمار نسبت به سنوات گذشته، موفقیت در انجام امور اجرائی و آماده سازی سفرهای عمره مفرده هرچند به دلایل خارج سازمانی موقتا متوقف گشت، همچنین ثبت نام زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ و فراهم نمودن مقدمات این عملیات سنگین و سایر اقدامات و فعالیت های بعمل آمده بخشی از اقدامات صورت گرفته بود که بی شک با عنایت الهی، مدد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، ارشاد و هدایت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حمایت و پشتیبانی های موثر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالیت های شبانه روزی تمامی همکاران زحمتکش اینجانب در سازمان و حوزه کارگزاری حاصل شده است.

وی افزود: اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های یکایک همکاران گرانقدرم در سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، کارگزاران حج و زیارت و سایر نهادهای همکار، سال جدید و بهار طبیعت را خدمت ایشان و زائران و مردم شریف کشور تبریک می گویم و از خداوند منان برای همگان، سالی سرشار از سعادت، سلامت و عافیت مسئلت دارم.

مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: موسم نوآوری و نوآفرینی در رسم نیاکان ما «نوروز» و در آیین خاتم «رمضان» است و چه پیوند نکویی که امسال رمضان و فروردین در هم‌افزایی بهارانه، پیوند نسل‌ها را یادآوری می‌کنند. صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران پیوستاری است از گذشته تا آینده که بینش توحیدی و نگرش انسانی و منش اخلاقی در نمودها و نمودها پیوند می‌زند.

در این پیام آمده است: هنرمندان صنعتگران و بازرگانان ایرانی گوی سبقت را در زیباآفرینی و زیباپسندی ربوده‌اند و سرآمد جهانیان‌اند و اینک تقویت توجه و گسترش بازار صنایع‌دستی چراغ راه ما در سال پیش رو است.

بهارتان پر از تازه‌گی

کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، به مناسبت فرا رسیدن سال نو در پیامی نوشت: عزیز گرانقدر، ایّاک نعبد است زمستان، دعای باغ و اندر بهار گوید : ایّاک نستعین اسفند؛ ماه بی دریغ زندگی ست و همانند خود زندگی، عالی ست، امّا با این همه، نباید به این اندازه شکوه هم راضی شویم و حتماً باید انتهای این اسفند، یک بهار نشسته باشد؛ و خوشا بهاری که با آمدن او، تلاقی پیدا کند و به اسم او شکوفا و معطّر شود.

اویی که آمدنی است و هفت سین آسمانی بهار، با سلام او، تکمیل می‌شود… این بهار، بر شما که زندگی را بر صحنه می برید؛ پر از تازه‌گی!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.