تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه: مسئله فلسطین و قدس از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان اسلام است

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه: مسئله فلسطین و قدس از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان اسلام است
تهران- رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس نوشت:

مسئله فلسطین و قدس شریف از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان اسلام است.

به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، داود منظور در پیام خود به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس آورده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، میعادگاه مسلمانان، نماد استقامت و بندگی، تجلی باشکوه همدلی و همبستگی و تبلور مبارزه با ظلم و جور سفاکان و جنایت‌کاران جهانی است. روز جهانی مقدس، روز آزادگان و آزادی‌خواهان، روز طنین فریاد ملت مظلوم فلسطین و روز تجدید عهد و پیمان با ایثار و مقاومت و عدالت‌خواهی علیه سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار در سراسر گیتی است.

وی در این پیام افزود: مسئله فلسطین و قدس شریف از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان اسلام است و امروز در پی جنایت‌های وحشیانه و ظالمانه رژیم نامشروع اسرائیل و استکبار جهانی بر آنیم تا بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل و منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راه آزادی قدس شریف تجدید میثاق می‌کنیم.

منظور در این پیام تاکید کرد: اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه‌روزه داران در ماه ضیافت الهی با گرامیداشت روز جهانی قدس و با یاد سیدالشهدای مقاومت اسلامی سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و تمامی شهدای جان‌برکف قدس شریف به‌ویژه شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله اخیر ناجوانمردانه رژیم متجاوز صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که نشانه عجز و سرخوردگی اسرائیل جنایت‌کار و استکبار جهانی، نقض حقوق بین‌الملل و تجاوز آشکار به خاک جمهوری اسلامی ایران است از مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی و همکاران خدوم در سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه، دعوت می‌کنم همگام و هم آوا با سایر مسلمانان جهان، با شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، ضمن محکومیت این جنایات ددمنشانه، حمایت خود را از قدس شریف و ملت آزاده و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و انزجار خویش را از صهیونیست‌های غاصب و استکبار جهانی به گوش جهانیان برسانند.
از درگاه خداوند رحمان، عزت و اقتدار بیش‌ازپیش جهان اسلام و نابودی رژیم اشغالگر قدس را خواستارم.

به گزارش ایرنا؛ امام خمینی (ره) در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹(ه. ق) برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از جهانیان به ویژه دولت ها و ملت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.

امسال روز جهانی قدس به علت عملیات بی‌سابقه طوفان الاقصی و تهاجم وحشیانه و نسل‌کشی‌ای که اسراییل در نوار غزه علیه ملت مظلوم فلسطین راه انداخته حائز اهمیت و تفاوت دو چندان می‌باشد. هرچند برخی سران خودفروخته عرب به مردم و آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند اما در پی جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغال‌گر قدس، نهضت و خیزشی جهانی جهت اعلام انزجار و فشار افکار عمومی به اشغال‌گری اسراییل و اتمام جنگ و محاصره غزه در تمام کشورهای غربی و نقاط دنیا برای اولین بار در جهان بپا شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.