تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: غفلت برخی همسایگان تلاش وزارت کشور برای تامین امنیت را مضاعف کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: غفلت برخی همسایگان تلاش وزارت کشور برای تامین امنیت را مضاعف کرده است
تهران- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عدم جدیت همسایگان برای انسداد و تامین امنیت مرزها باعث شده که برخی از این کشورها به مکان امنی برای تروریست‌ها تبدیل شوند این کار زحمت وزارت کشور و مرزبانی را چند برابر کرده است.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ما گفت: وزارت کشور تمام تلاش خود را برای تامین امنیت مرزها به کار گرفته و در این مسیر کوتاهی از جانب وزارت کشور و نیروهای مرزبانی مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در بحث امنیت مرزها ما باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که اولاً با ۱۵ کشور هم مرز هستیم که بیشتر آنها اهتمامی برای تامین امنیت مرزهایشان با ایران ندارند. ضمن اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان تروریسم دولتی حمایت تمام قدی از گروهک‌های تروریستی علیه امنیت ملی ما دارند.

الهیان ادامه داد: عدم جدیت همسایگان برای انسداد و تامین امنیت مرزها باعث شده که برخی از این کشورها به مکان امنی برای تروریست‌ها تبدیل شوند این کار زحمت وزارت کشور و مرزبانی برای تامین امنیت را چند برابر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای کار مرزبانی در تامین امنیت مرزها باید نیروهای مرزبانی و انتظامی ما به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و فناوری‌ها برای مقابله با تروریست‌ها مجهز شوند و اعتبارات کافی برای انسداد مرز در بودجه سالیانه در نظر گرفته شود. این موضوع در جلسات متعدد کمیسیون امنیت ملی درمجلس با حضور وزیر محترم کشور بحث و بررسی شده و نیاز است هرچه سریعتر بودجه مکفی برای انسداد مرز و ساماندهی اتباع در نظر گرفته شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.