تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

امام جمعه ایلام: گسترش شبکه گازرسانی خدمتی ماندگار در راستای توسعه پایدار است

امام جمعه ایلام: گسترش شبکه گازرسانی خدمتی ماندگار در راستای توسعه پایدار است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

گسترش شبکه گازرسانی خدمتی ماندگار از سوی نظام و دولت در راستای توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ” اله نور کریمی تبار” روز دوشنبه در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت گاز استان ایلام اظهار کرد: خدمات شرکت گاز این استان در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره های شهدا قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت این شرکت بوده است، افزود: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه شبکه گازرسانی است.

امام جمعه ایلام به نامگذاری سال جاری با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم ” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می شود که انتظار می‌رود شرکت گاز در زمینه تحقق این مهم تلاش کند.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و بهره برداری و سرمایه گذاری در زمینه استفاده از این منابع با ارزش از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم از این نعمت خدادادی در بیشتر روستاها و تمامی شهرهای استان هستیم که جا دارد از تلاش مدیرعامل و کارکنان خدوم شرکت گاز قدردانی کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش به پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش پاسخ قاطعانه به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.

۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان های سبز کشور از نظر توسعه گازرسانی قرار دارد،گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است در سال گذشته بسته شد.

“محمود کشاورز” با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، افزود: تولید گاز در کشور به گونه ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف، گاز هیچ کدام از مشترکان قطع نشد که این مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح های پدافندی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵ هزارو ۹۹۸ مشترک جذب شده است،خاطرنشان کرد: تاکنون پنج هزارو ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

کشاورز با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون، ۱۲۶ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه سی ان جی ( CNG ) در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه کاهش فشار و اندازه گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یکهزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت است.

کشاورز خاطرنشان کرد: تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا است که از این تعداد ۵۸۷ روستا گازدار و ۵۰ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله سخت گذر بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.