تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

امام جمعه ایلام: اشتغال خرد راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

امام جمعه ایلام: اشتغال خرد راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:
احیا، حمایت و تقویت تولید صنایع دستی در بین جوانان و خانواده ها باعث ایجاد اشتغالزایی، کاهش بیکاری و مقابله با تهاجم فرهنگی می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: ورود جوانان و خانواده ها به مقوله اشتغالزایی خانگی از جمله صنایع دستی ضمن کسب درآمد از محل تولید ‌و فروش محصولات خانگی، میزان پرسه زدن و وقت گذرانی بدون هدف قشر جوان در فضای مجازی را نیز کاهش می دهد.
وی افزود: باید فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان بیکار استان اشاعه یابد تا وقت و ایده جوانان به بهترین شکل مدیریت شود.
حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: آداب و رسوم اصیل استان ایلام در سال های اخیر تحت تاثیر فرهنگ وارداتی کُردی خارج از کشور قرار گرفته است و برخی
مراسم آیینی، اسامی نوزادان یا سر در مغازه ها و البسه مشهود در استان متفاوت و نامانوس با فرهنگ غنی استان ایلام است.
وی اضافه کرد: باید آداب و رسوم اصیل استان ایلام‌ در برابر فرهنگ های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامانوس پیشگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: باید برای موضوع مهمی چون احیای سنن، آداب‌، رسوم، گویش، البسه و اسامی و مقابله با فرهنگ وارداتی، شورای فرهنگ عمومی استان ورود کند.
وی به موضوع عملیات وعده صادق اشاره و بیان کرد: این اقدام سپاه فراتر از تصور بود و باعث تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی در سطح بین المللی و منطقه ای و عاملی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز به حریم کشور شد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در خصوص حجاب و عفاف هم افزود: در مقوله حجاب و عفاف دشمن هزینه و سرمایه گذاری های کلانی کرده است تا بدحجابی را در جامعه اسلامی و اصیل ایران رواج دهد و باید فرهنگ ایرانی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غربی احیا و حفظ و ترویج عفت و حجاب در بین زنان و مردان و قشر جوان و نوجوان فرهنگ سازی شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.