تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ نماد نجابت و مظهر مجاهدت *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ نماد نجابت و مظهر مجاهدت    *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم
ایلام - سپاه یک نهاد انقلابی با مزیت و محوریت عقیده و ایمان است که براساس صراحت قانون اساسی،
رسالتِ ذاتی آن بدون گستره مکان و قید زمان، پاسداری، حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدهای داخلی و تجاوزات خارجی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تاسیس و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور حضرت امام(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ یکی از اعجازهای الهی آن عارف وارسته و مرشد متدین است که بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر این نهاد خدوم تاکنون، زوایایِ زیاد، زیبایی خدمت و ضرورت وجودی آن مستتر و نامکشوف مانده است.
نقش مفید و اثرات سازنده سپاه پاسداران در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی کشور در نفس‌گیرترین روزهای بحرانی و غائله‌های غربت در خاطره‌های تلخ و شیرین ملت مقاومِ ایران اسلامی ثبت و ضبط است.
سپاه سبزپوش با مکتب سرخ حسینی(ع) در قالب نیروهای پنج‌گانه خود و حرکت بر مدار منویات فرماندهی معظم کل قوا و مسلح به صبر و صلابت، تهدیدهای نرم و شرارت‌های سخت دشمنان فرامرزی و مزدوران درونی را رصد و با مشارکت مجدانه در عملیات‌های امدادی، بروز بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، استقلال، آزادی، عمران و آبادانی ایران عزیز و باعظمت را به ارمغان آورده است.
جلوه جهانی و رایحه رحمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیچ‌های پرتلاطم تاریخ ۴۵ ساله نهضت نورانی امام عظیم الشان و ملت بزرگ و سربلند ایران، چون نسیم نکهت و مایده محبت، زوایای تاریک زمانه را روشن و بی‌توجه به تحقیرهای طاغیانه و تحریم‌های ظالمانه، اقتدار این آب و خاک را استمرار بخشیده است.
شهادت سرداران سربدار این سپاه نیک‌نگر چون ” سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانی، محمدرضا(علی) زاهدی، مهدی باکری، نورعلی شوشتری، حاج محمد ابراهیم همت، سید رضی موسوی، مهدی زین الدین، حاج صارم طهماسبی، حاج یاد گار امیدی، یوسف کلاهدوز و سیدمحمد علی جهان آراء ” مراتب ایثار، اخلاص و عشق به خدمت و مردم‌داری آن را به اوج اثبات رسانده است.
جولان جسورانه و مانورِ مقتدرانه موشک‌های مرگ‌آور و پهپادهای پیشتاز سپاه سربلند ایران در آسمان رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل، ساحت سیاه آمریکا و اذنابش را به سخره گرفت و برتری و بلندپروازی این آسمان نوردان عشق آفرین را به عالم و آدم نشان داد و روح امید و آینده‌نگری در وجود پیران پرهیزگار و جوانان جان برکف ایران اسلامی، تزریق کرد.
آری؛ دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ نویدبخش طلوع آفتاب امنیت، تابش ایثار و آرامش، تلالوء آرمان و آزادگی در افق عقل و دلدادگی لشگرِ لَدُنی و جُندِ جان بر کف سپاه سرافراز است که وجودش موجب فخر هم‌وطنان و انوار آسمانیش نیز در فروغ شهامت و استقلال ایران متجلی و زمین و زمان را منور کرده است.
سربداران سجاده‌نشینی که با جامه سبز و خون سرخ‌شان دنیایی از خدمت و خلوص را برای ایرانیان در طبق اخلاص نهاده و سرای امنیت را آزین بستند تا مَه دیرین زِ در آید و شام محنت به سر آید.
سربازان صادق و سرداران عاشقی که شهرهای موشکی و پرنده‌های پرقدرتشان قصه پُرغصه استکبار جهانی شده است.
به یُمن حماسه شورانگیز حسینی (ع) و هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و جانفشانی بی‌نظیر سپاهیان پاسدار، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، تازنده و توانا، با عبور پر غرور از فراز و فرودهای نفس‌گیر، بر بام باشکوه ایران و افکار جهان نورافشانی می‌کند.
از ژرفای جان و سویدای دل، سلامت و مصونیت این حافظان مُلک و مملکت را از خدای سبحان آرزومندیم.
پرفروغ باد نایره نامشان و گوارا باد کرانه کامشان.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.