تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

خالقان برتر کالاهای فرهنگی ایلام معرفی شدند

خالقان برتر کالاهای فرهنگی ایلام معرفی شدند
ایلام - با پایان کار دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام خالقان برتر این آثار معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۶۹ اثر در این دوره به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نسبت به دوره قبل افزایش ۱۳۰ درصدی داشت.

یونس قیطانی افزود: شیوا محمدی در بخش هدایای فرهنگی این جشنواره رتبه اول، نرگس گل نظری و الهام عزیزیان به صورت مشترک رتبه دوم و پروانه درویشی موفق به کسب رتبه سوم شد.

وی شایستگان تقدیر این بخش را مینا گوهری، محمد آوی، فرشته دارابی، محمد محمدزاده، شهناز متقی، زینب سالمی پور و زهرا رضایی عنوان کرد.

به گفته دبیر اجرایی دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام، همچنین در بخش اسباب بازی نیز هیات داوران رتبه اول را فریدون اکبری و رتبه دوم را قدم خیر جوزی معرفی کردند.

قیطانی برگزیدگان بخش عروسک این جشنواره را ثریا عهدی و مرضیه گراوندی عنوان کرد که به ترتیب عنوان های اول و دوم را کسب و شایستگان تقدیر نیز حسین زرگوشی و زهرا کرمی معرفی شدند.

به گفته وی، دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام از سوی موسسه فرهنگی هنری شاهکار عصر ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تقویت کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد هنرهای بومی و اصیل و همچنین پاسداشت آفرینندگان دست سازه های هنری در استان به عنوان مهم ترین ابزارهای حفظ و ناقل فرهنگ پیشینیان را مهم‌ترین هدف این جشنواره عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در کنار برگزاری جشنواره استانی آثاری که در رده ملی نیز با عنوان جایزه فیروزه شرکت کرده‌اند، حائز رتبه شوند.

قیطانی یادآور شد: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار شد.

بهروز سپیدنامه، شکراله شیرخانی، مهدی صندوق آبادی، علیرضا آقایی، لیلا رشنوادی، سوریاش قیطاسی، زهره الفتی، خدیجه شریفی و وحید اسدی داوران دومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی ایلام بودند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.