تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

امام جمعه ایلام:

کرونا توان مدیریتی ایران را به جهانیان اثبات کرد

کرونا توان مدیریتی ایران را به جهانیان اثبات کرد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملکرد مجموعه ارگان های مسوول در ستاد مبارزه با کرونا بار دیگر توان مدیریتی نظام را در مقابله با بحران ها به جهانیان اثبات کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نخستین نماز جمعه شهر ایلام پس از رفع محدودیت های ناشی از شیوع کرونا با تسلیت به خانواده هایی که طی چهار ماه گذشته عزیزان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند، اظهار داشت: اعضای ستاد کرونا کشور و استان و در راس آنها کادر پزشکی و پرستاری و بهداشتی با مجاهدت های خود حماسه بزرگی آفریدند و بدون شک در نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.

وی افزود: مقابله جمهوری اسلامی با شیوع این ویروس بار دیگر توانمندی مدیریتی نظام را در مقابله با بحران ها اثبات کرد در حالیکه کشورهای اروپایی و بویژه آمریکا تبعات بسیار سنگینی از این ویروس متحمل شده اند.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: تیم های پزشکی و درمانی کشور درحالی به مصاف این ویروس رفتند که در اثر تحریم های ظالمانه آمریکایی ها حتی از تحویل دارو و اقلام پزشکی نیز به کشورمان ممانعت می شد ولی تاکنون مدیریت به نسبت مناسبی در برخورد با این موضوع صورت گرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه دهد: ویروس کرونا به جزیی از زندگی مردم تبدیل شده است و می طلبد عموم شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند، هر شخصی در این موضوع مسوول است چراکه حفظ جان از واجبات است و نباید با بی احتیاطی جان خود و دیگران را با خطر مواجه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برخورد جدی ستاد تنظیم بازار استان با هرگونه افزایش قیمت مسکن، خودرو ، طلا و سکه و بویژه اقلام خوراکی شد و گفت: مردم در شرایط کرونایی انتظار دارند مسوولان با تدبیر اجازه ندهند برخی افراد فرصت طلب با احتکار کالاها منجر به افزایش قیمت ها شوند.

امام جمعه ایلام همچنین از استاندار ایلام برای پیگیری اجرای پروژه ها با توجه به محدودیت منابع درآمدی‌ کشور در اثر تحریم ها قدردانی کرد و گفت: کلنگ زنی اتصال ایلام به شبکه ریلی نویدبخش آینده روشن استان است که امیدواریم با پیگیری و تخصیص اعتبار هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه تاکید کرد: حرکت امیدبخش حجت الاسلام رییسی در بدو ورود به این دستگاه و برخورد جدی با افراد متخلف در درون قوه قضاییه منجر به افزایش اعتماد عمومی به نظام اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضا جایگاهی نیست که افراد با هر عنوان و منصبی بخواهند عملکرد نظام اسلامی را خدشه دار کنند و با این حرکت انقلابی امید در دل مستضعفان برای برخورد قاطع تر با مفسدان اقتصادی زنده تر شد.

مراسم یادبود درگذشتگان ایام کرونا پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام برگزار شد.

با توجه به اینکه خانواده‌های درگذشتگان کرونا و دیگر درگذشتگان به علت شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری عزیزان خود را نداشتند این آیین با هدف ابراز همدردی و گرامیداشت یاد و خاطره آنها برگزار شد.

در این آیین که تا پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه ادامه خواهد داشت، با قرائت قران و مداحی یاد و خاطره درگذشتگان ایام شیوع کرونا گرامی داشته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.