تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

مداح اهل بیت(ع):

حق نداریم جان دیگران را به خطر بیاندازیم

حق نداریم جان دیگران را به خطر بیاندازیم
تهران- یک ذاکر اهل بیت (ع) در مورد اهمیت شیوه‌نامه‌های برگزاری مراسم محرم در دوران شیوع کرونا گفت: حق نداریم با رعایت نکردن این شیوه‌نامه‌ها جان دیگران را به خطر بیاندازیم.

مرتضی طاهری به خبرنگار معارف ایرنا گفت: امام حسین (ع) عشقی است که به هیچ عنوانی نمی توانند از مردم بگیرند ولی شرایط امسال باعث شده تا مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و حق نداریم با رعایت نکردن این شیوه نامه ها جان دیگران را به خطر بیاندازیم. این دستورات را دلسوزان نظام می دهند و رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای این دستورات تاکید کردند.

وی با بیان این‌که «رسانه های خارجی به دنبال اهداف شوم خود هستند و ما نباید کاری کنیم که باعث سوء استفاده دشمن شود»، افزود: امسال مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عزاداری می پردازند.

در روزهای اخیر دیدیم که چگونه مردم در فضای باز و با حفظ فاصله اجتماعی با شور و علاقه به عزاداری سیدالشهدا (ع) و خاندان اهل بیت (ع) می پردازند.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: گاهی می‌گویم عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. چون امروز با وجود ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای برگزاری مراسم ماه محرم، می بینیم که روضه های امام حسین (ع) در فضای مجازی هر روز بیشتر گسترش می‌یابد و روضه های خانگی نیز بیشتر از گذشته در خانه ها برپا می شود. بسیاری از مردم نیز داخل خانه یا کوچه و محل خود را سیاهپوش کرده و چراغ عزای حسینی را روشن می کنند.

طاهری با بیان خاطره ای گفت: یک بار در دهه اول محرم به آلمان رفتم و در حسینیه ای در فرانکفورت مجلس عزاداری برپا بود ولی جوانانی در آنجا حضور داشتند و سینه می زدند که اگر آنها را در خیابان می دیدیم، تعجب می کردیم که چگونه در خیابان ظاهر می شوند ولی ما معتقدیم هیچ چیزی نمی تواند فطرت حسینی را تغییر دهد.

این ذاکر اهل بیت (ع) تاکید کرد: البته با وجود این فطرت حسینی ممکن است به مروز زمان مسائلی چون تربیت های ناصحیح یا لقمه حرام یا رفاقت های ناباب، انسان را از اهل بیت (ع) دور کند ولی تلنگری کوچک باعث برگشت انسان می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.