تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

اجبار اظهارنامه انطباق برای محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد

اجبار اظهارنامه انطباق برای محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد
ایلام - نگاه اقتصاد - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: هر محصول دارای پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد باید دارای پیوست #اظهارنامه انطباق محصول با استاندارد ملی مربوطه باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، همتی مدیر کل استاندارد افزود: مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه ۹۸، تمامی واحدهای تولیدی کشور ملزم به ارائه اظهارنامه انطباق محصولات دارای پروانه و یا مجوز کاربرد علامت استاندارد خود به ادارات کل استاندارد شدند.

وی با بیان اینکه مطابق مفاد اظهارنامه انطباق، تولید کننده تعهد می دهد که تمامی تولیدات دارای نشان استاندارد خود اعم از مشمول استاندارد اجباری و یا تشویقی را با کیفیت و مطابق استاندارد ملی مربوطه تولید نماید، افزود: مسئولیت کنترل کیفیت محصولات با تولیدکننده می باشد و تولید کننده ملزم است تمامی مستندات کنترل کیفیت محصولات و خدمات خود را تهیه و نگهداری نماید و در صورت درخواست سازمان ملی استاندارد و یا سایر نهادهای قانونی دیگر عندالمطالبه ارائه نماید.

همتی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در استان ایلام از ۱۸۰ فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا مجوز استاندارد، برای ۱۳۴ فرآورده دارای نشان استاندارد، اظهارنامه انطباق ارائه شده است. برای سایر محصولات بدون اظهارنامه انطباق واحدهای تولیدی ملزم شده اند نسبت به انجام موضوع اقدام نمایند و در صورتیکه واحدهای تولیدی اظهارنامه انطباق تکمیل و تسلیم اداره کل استاندارد ننمایند، تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد محصولات فاقد اظهارنامه از دستور کار اداره کل خارج و پروانه ها و مجوزهای مذکور باطل خواهند شد.

مهناز همتی در پایان خاطر نشان کرد، جایگاه این اظهار نامه انطباق در مراجع قضایی و حقوقی بالاتر از پروانه های کاربرد علامت استاندارد است چرا که# تولید کننده در این اظهارنامه تعهد می نماید نسبت به رعایت تمامی موارد و الزامات و حدود کیفیت ذکر شده در استانداردهای ملی مربوطه اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.