تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

وصالی شیرین بعد از ۳۴ سال تلخی فراق

وصالی شیرین بعد از ۳۴ سال تلخی فراق
ایلام - زمین بدره امروز نزدیکترین نقطه گیتی به آسمان بود و تلاقی وصال دل و دلبر.

 

امروز بدره مهمان داشت، آنهم چه مهمانانی، غریب اما آشنا، به سان سال ۹۳ که باز هم این دیار میزبان ۲ مسافر بیگانه ولی خودی بود.

سال ۹۳ بود که شهرستان کوچک بدره میزبان ابدی پیکر ۲ شهید گمنام جنگ تحمیلی شد و این نیکنامان برگزیده درگاه حق در این سرزمین دردکشیده از جنگ، ماوای ابدی گرفتند.

مردم حق شناس بدره در روز مشایعت این شهدا به آرامگاه همیشگی شان حق پدری، مادری، خواهری و برادری را در مورد این شهدای گمنام به جای آوردند و بعد از آن هم این ۲ مزار غریب نگین انگشتری این شهرستان شد و زیارتگاه دلسوختگان.

تا اینکه چندی پیش به ناگاه ورق برگشت و خبری خوشایند در صدر اخبار استان ایلام قرار گرفت؛ هویت یکی از شهدای یادمان شهر بدره شناسایی شده و خانواده ای بعد از سالیان دراز چشم انتظاری یوسف خود را به آغوش می کشند.

و امروز همان روز بود، لحظه وصال شیرین جان با جانان، دل با دلبر و عاشق با معشوق.

مادری امروز از راه دور به ملاقات فرزند نوجوان ۱۹ ساله اش آمده بود تا به دوری تلخ ۳۴ ساله پاره تن و جگرگوشه اش پایان دهد.

پدر هرچند بعد از سال ها چشم انتظاری نافرجام به سفر بی بازگشت جهان ابدی رفته و زودتر از مادر به دیدار فرزند گمشده نائل آمده اما امروز نیز در قاب عکسی ساکت همراه مادر بود.

مادر بعد از ۳۴ سال وصال فرزند عزیزش رسیده است، وقتی که دیگر پایی برای گام برداشتن و زبانی برای نجوا کردن و مویه سر دادن ندارد و چشمان کم سو ولی محزون و گریانش حال دلش را هویدا ساخته است.

مادر آمده به کنار پسری که در آرامش ابدی آرامیده است و خیره سنگ مزار فرزند شده، خواهران و برادرانش نیز سنگ مزار برادر گمگشته خویش که اکنون نشان دارد را چونان گنجی ارزشمند و غنیمتی در برگرفته اند.

شرایطی خاص بر فضا حاکم است و مادران شهدای بدره با زبان محلی در رثای شهدا و برای عرض همدردی و به پاس احترام به خانواده شهید مویه هایی از عمق درون سر می دهند.

مداح با صوتی دلنشین و زیبا در سوگ شهیدان کربلا و شهدای جنگ تحمیلی مرثیه سرایی می کند و دل حاضران را با صدای محزون خود ریش می کند.

دیگری اسپند دود کرده، یکی گلاب می پاشد، گوسفند قربانی به میمنت قدوم مبارک این مادر و خانواده شهید شده و شاخه های گل نثار مزار شهید سید ابوالفضل حسنی و همسایه گمنامش می شود و عکس شهدای مختلف به ویژه تصاویر شهید سید ابوالفضل حسنی و سردار سلیمانی همه جا به چشم می خورد و در دست بیشتر مردم تصاویری از عکس این شهید دیده می شود.

شادی، غم و آرامش توامان مشهود است، شادی لحظه وصال بعد از فراقی طولانی و زجرآور، آرامش از یافتن فرزند گمشده و پایان چشم انتظاری و غم از نبود فرزند جوان دردانه.

کرامت و محبت خانواده شهید حسنی در حق مردم استان ایلام و به ویژه شهرستان بدره تمام شد و این خانواده سلاله سادات اجازه دادند پیکر شهید ۱۹ ساله شان در این شهرستان برای همیشه بماند و به وقت دلتنگی رنج سفر از تهران را به دوش بکشند و راهی شهرستان بدره شوند.

خواهر شهید سید ابوالفضل حسنی با چشمانی اشکبار و محزون اما آرام و خوشحال از دلتنگی ۳۴ ساله خانواده اش در نبود برادر می گوید و اینکه اکنون دیگر فصل چشم انتظاری خانواده به پایان رسیده است.

سیده صدیقه حسنی ادامه می دهد: سالیان سال از طریق ستادها و نهادهای مختلف پیگیری می کردیم و در بین اسامی اسرا و آزادگان دنبالش گشتیم ولی نتیجه ای نگرفتیم تا اینکه چندی پیش خبر پیدا شدن پیکرش و تشخیص هویتش را به خانواده دادند و مادرم بعد از این همه سال سر آسوده به بالین می گذارد.

سید سعید حسنی برادر شهید هم به سختی های ۳۴ سال چشم انتظاری خانواده و به ویژه مادرش اشاره می کند و خوشحال از اینکه برادر گمشده اش پیدا شده است.

وی از مردم استان ایلام و شهرستان بدره قدردانی کرده و می گوید: حضور این مردم در کنار خانواده و مادرم مایه دلگرمی و شعف است.

(شهید سید ابوالفضل حسنی دارای ۲ خواهر و ۲ برادر است).

به گزارش ایرنا، سرباز وظیفه شهید سید ابوالفضل حسنی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۵ به جهبه های نبرد اعزام شد و در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی زبیدات عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ پیکر این شهید بزرگوار تفحص و به عنوان شهید گمنام در بوستان تفریحی آل اسحاق شهرستان بدره تدفین شد و چندی پیش هویت ایشان مشخص شد و خانواده این شهید امروز بعد از ۳۴ سال به وصال ایشان رسیدند.

شهید حسنی عضو یگان ۲۱ حمزه سید الشهدا، تیپ چهار زرهی گردان ۱۰۲ پیاده، گروهان یکم، دسته دو بود.

امروز آیین وصال شهید سید ابوالفضل حسنی با حضور مادر، خواهران، برادان خواهر زاده و برادرزاده های شهید و جمعی از بستگان نزدیک ایشان برگزار شد.

امیر سرتیپ ستاد کیومرث جعفری معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه نزاجای ارتش در غرب کشور، سرهنگ عباس معصومی نماینده ایثارگران نیروی زمینی ارتش و نماینده فرمانده نیروری زمینی،  سرهنگ غلامزاده هیات رییسه جنگال نیروی زمینی ارتش، نیروهای مسلح استان و ارتش غرب کشور، مسوولان استانی و جمع زیادی از مردم شهرستان بدره و خانواده های شهدا حضور داشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.