تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

دادستان دهلران:

تخلف انتخاباتی در حوزه جنوب ایلام گزارش نشده است

تخلف انتخاباتی در حوزه جنوب ایلام گزارش نشده است
ایلام - دادستان دهلران گفت: گزارشی مبنی بر بروز تخلف در فرآیند انتخابات حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام تا کنون گزارش نشده و انتخابات با آرامش کامل در حال برگزاری است.
صابر نجومی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه سراسر کشور، دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، بدره و آبدانان صبح امروز آغاز شده و در بازدید اعضای شورای تامین از شعب اخذ رای شهر دهلران، رای‌گیری به حالت عادی در حال انجام است.
وی افزود: چند مورد ازدحام جمعیت در خارج از شعب اخذ رای سطح شهر دهلران در این بازدید دیده شد که با نظارت عوامل انتظامی این موارد که می‌تواند در روند برگزاری خلل ایجاد کند برطرف شده است.
دادستان دهلران یادآور شد: از عموم مردم می‌خواهیم شرکت در فرآیند رای‌گیری را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند تا با ازدحام جمعیت در اواخر رای‌گیری روبرو نشویم.
نجومی تاکید کرد: دادستانی آمادگی دریافت گزارشات و تخلفات انتخاباتی در خصوص خرید و فروش آرا را دارد و این منوط به ارائه مستندات از سوی شاکیان است.
وی اضافه کرد: دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند بطور جدی برخورد خواهد کرد.
دادستان دهلران با تاکید بر اینکه هر گونه تحرکی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود، اظهار داشت: فضای حقیقی و مجازی به دقت تحت رصد و کنترل است و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده کنند و سبب ناامنی در جامعه شوند.
به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتحابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.
در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.
استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.
در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.
۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.