تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:

صحنه های عاشورای حسینی در دفاع مقدس کاملا مشهود است/اجرای ۷۳۷ برنامه مختلف فرهنگی در هفته دفاع مقدس

صحنه های عاشورای حسینی در دفاع مقدس کاملا مشهود است/اجرای ۷۳۷ برنامه مختلف فرهنگی در هفته دفاع مقدس

ایلام – نگاه اقتصاد – جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس در سال ۹۹ با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان برگزار می شود. ایشان با بیان این که اجرای ۷۳۷ برنامه

ایلام – نگاه اقتصاد – جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس در سال ۹۹ با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان برگزار می شود. ایشان با بیان این که اجرای ۷۳۷ برنامه مختلف فرهنگی و ویژه هفته دفاع مقدس، توسط رده های مختلف بسیج و سپاه استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس آزمایش ایثارمردم ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی و نظام استکبار جهانی بود و در قاموس حادثه های ماندگار عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، عزت آفرین بوده است.

سردار شاکرمی با اشاره به این که در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم، افزود: دفاع مقدس یک مدل حقیقی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و در عرصه های مختلف است و فرماندهان بزرگی از دل دفاع مقدس برخاستند که نمونه بارز آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، دفاع مقدس را الگویی کامل برای گام دوم انقلاب عنوان‌کرد و گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که مشابهت های زیادی با دوران دفاع مقدس دارد و برای برون رفت از مشکلات فعلی باید دفاع مقدس را الگو قرار داد.

ایشان یادآورشد: نگاه دفاع مقدس به جوانان موجب پیروزی در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد و امام راحل به جوانان اعتماد کردند و همین جوانان، دفاع مقدس و کشور را در زمان جنگ اداره کردند.

وی در ادامه با بیان این نکته که در زمینه اعتماد و باور به جوانان باید همانند دوران دفاع مقدس باشیم، تصریح کرد: دشمنان امروز در فکر این هستند که مردم را از نظام و انقلاب اسلامی دور کنند اما انقلاب اسلامی ریشه دار است و مردم پایبند انقلاب اسلامی هستند.

سردار شاکرمی یکی از ویژگیهای دفاع مقدس را شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نهفته برشمرد و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه های بارزی از نوآوری ها و ابتکارات رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی وجود دارد.

وی بیان کرد: در درون نظام و کشور اسلامی توانمندیهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد و این توجه موجب اقتدار کشور در عرصه های مختلف نظامی و حتی اقتصادی می شود، از همین جوانان کشور فرماندهانی را در کشور ساخته ایم که در عرصه های مختلف می توانند نقش های مهمی ایفا کنند.

ایشان با اشاره به این که ایجاد بازدارندگی یکی دیگر از شاخص های مهم دفاع مقدس است، گفت: در دفاع مقدس به باز دارندگی رسیدیم در حالیکه بسیاری از ادوات جنگی را نداشتیم و امروز به بسیاری از سلاح های استراتژیک دست یافته ایم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) به عظمت ایران اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری نظام اسلامی به عنوان سه واقعیت امروز اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس نمایشگاهی از مجاهدت های جهان اسلام است.

ایشان ابراز کرد :عاشورایی گسترده در دفاع مقدس بوده و همه صحنه های عاشورای حسینی از جمله مظلومیت ها و‌ حماسه ها در دفاع مقدس کاملا مشهود است و باید گفت که شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، مدیران مدرسه های مکتب دفاع مقدس هستند.

سردار شاکرمی در پایان گفت: مدیریت هم اکنون از مدیریت دوران دفاع مقدس سخت تر است و رسانه ها در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، بسیار کمک کردند و در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت گسترده ای داشتند و امروز رسانه ها صادقانه و‌ آگاهانه از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.