تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

۷۲ میلیارد اعتبار به واحد های آسیب دیده از کرونا پرداخت شد/اختصاص بسته های حمایتی دولت برای حمایت از اقشار آسیب دیده + گزارش تصویری

۷۲ میلیارد اعتبار به واحد های آسیب دیده از کرونا پرداخت شد/اختصاص بسته های حمایتی دولت برای حمایت از اقشار آسیب دیده          + گزارش تصویری
.

ایلام – نگاه اقتصاد – شکر اله شیرخانی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تور رسانه ای با اعلام این که برای واحد های آسیب دیده از کرونا ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۱۶میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته کرونا به استان تاکنون بیش از ۷۲ میلیارد تومان از طریق بانک های عامل به واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که خیلی از کسب و کارها در استان با شیوع بیماری کرونا مورد آسیب جدی قرار گرفته، افزود: طبق مصوبه دولت، کارگاه‌های آسیب دیده از کسب و کار تسهیلات دریافت کرده و هر کارگاه بابت هر نیروی کار خود ۱۲ میلیون تومان و برای هر نیروی کاری آنها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

شیرخانی اضافه کرد: ۱۳هزار و ۵۰ پرونده با اعتبار بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات حمایتی به بانکهای عامل استان معرفی شدند.

در ادامه این تور رسانه ای، مدیر کل فنی و حرفه ای استان ایلام با بیان این مطلب که افراد بدون داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای قادر به راه‌اندازی کسب و کار نیستند، افزود: در حال حاضر ۱۲۰ کارآموز زن در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ایلام تحت آموزش قرار دارند و کارآموزان در ۱۰ رشته میناکاری، نقاشی، قلم زنی، بهداشت، معرق، آشپزی، قلم‌کاری و مهرکاری روی پارچه و کارگاه چرم فعالیت دارند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان با بیان این که این کلاس‌ها بسته به نوع رشته به مدت یک تا ۲ ماه برگزار می‌شوند، اضافه کرد: متوسط حضور کارآموزان ۱۲ نفر بوده و آموزش رشته نازک‌دوزی نیز توسط اتباع در ایلام هفته آینده آغاز می‌شود.

رشیدی با اشاره به این که آموزش این رشته در فنی و حرفه‌ای بصورت رایگان برگزار می‌شود، یادآور شد: برای افراد در پایان دوره گواهینامه معتبر صادر شده و در صورت وارد شدن به بازار کار از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

ایشان در پایان گفت: بیش از ۱۰ رشته نیز در بخش مردان وجود دارد و بدلیل اینکه این رشته‌ها سخت‌تر هستند مدت زمان آموزش آنها نیز بیشتر است.

در ادامه خبرنگاران از کارگاه‌های آموزش آشپزی، معرق کاری و صنایع دستی فنی و حرفه‌ای بازدید کردند.

 

 

.

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.