تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

استاندار: 

ایلام از نظر کرونا در شرایط نامناسبی قرار دارد

ایلام از نظر کرونا در شرایط نامناسبی قرار دارد
ایلام - استاندار ایلام گفت: این استان از نظر میزان ابتلا، بستری بیمارستانی، قرنطینه خانگی و فوتی های ناشی از کرونا یا مرتبط به این بیماری در شرایط نامناسبی قرار دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نقاهتگاه بیماران کرونایی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: هم اکنون در تمامی بیمارستان های استان بخش ویژه بستری بیماران بدحال کرونا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات زیرساختی درمان و پیشگیری در استان ایلام فراهم است، اظهار داشت: برای افزایش این تجهیزات رایزنی های متعددی با مرکز صورت گرفته است تا به امکانات درمانی استان در زمینه کرونا افزوده شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با توجه به نامطلوب بودن شرایط ابتلا به کرونا در استان ایلام علاوه بر اینکه تعداد زیادی از بیماران در مراکز درمانی بستری شده اند حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر هم طبق تست های انجام گرفته دانشگاه علوم پزشکی در خانه ها قرنطینه خانگی هستند.

وی اضافه کرد: این نقاهتگاه با همکاری سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری و علوم پزشکی با حمایت استانداری برای آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده است که شرایط قرنطینه خانگی برای آنها فراهم نیست.

وی در ادامه گفت: مدیریت و مهار کرونا ۲ جنبه حاکمیتی و مردمی دارد و تصویب مصوبه های مسوولان به تنهایی جوابگوی مهار کرونا نیست و باید مردم به طور جدی برای مقابله با کرونا وارد کارزار شوند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: تجربه ثابت کرده است هرجا مردم پای عمل آمده اند کرونا نیز عقب نشینی کرده است و مصداق بارز ورود مردم به میدان مقابله با کرونا را می توان در ماه های ابتدایی ورود این ویروس به کشور به ویژه فروردین ماه و کاهش محسوس سفر یا بازدیدهای نوروزی دید که میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا کاهش قابل توجهی داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه مسوولان تصویب مصوبه ها و اجرای آنها است، تاکید کرد: اما مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از خروج غیرضروری از منزل و موارد دیگر در مهار و مدیریت بیماری کرونا نقشی موثر و انکارناپذیر دارند.

استاندار ایلام گفت: باتوجه به شرایط موجود باید تمام مراسم های جشن و عزا لغو شود و مردم نیز به صورت خودجوش از برگزاری یا حضور در اجتماعات خودداری کنند.

نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی استان ایلام با همکاری سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری، علوم پزشکی و حمایت استانداری در مجموعه ورزشی شهدای قلاویزان برپا شده است.

این نقاهتگاه در ۲ بخش زنان و مردان ایجاد شده و دارای بخش های نمازخانه، احیای قلبی و ریوی، ایستگاه پرستاری و غذاخوری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.