تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

روستاهای هدف گردشگری ایلام نیازمند بازنگری هستند

روستاهای هدف گردشگری ایلام نیازمند بازنگری هستند
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: معماری روستاهای هدف گردشگری ایلام نیاز به بازنگری دارد.

 

عبدالمالک شنبه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استان ایلام دارای هشت روستای گردشگری ثبت شده است که معماری ساختمان های این روستاها باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی توضیح داد: معماری ساختمان های این روستاها باید سنتی و بومی باشد در حالیکه ساختار ساختمان روستاهای هدف گردشگری استان امروزی بوده و از بافت سنتی اصیل فاصله گرفته است.

شنبه زاده ادامه داد: یکی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد ساختمان هایی با بافت سنتی و قدیمی در این روستاهاست.

وی افزود: از سرمایه گذارانی که مایل به ایجاد خانه هایی با معماری سنتی در این روستاها یا هر نقطه از استان باشند، حمایت می شود و نقشه ها و مطالعات لازم در این مورد نیز انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: علاوه بر شاخصه هایی چون جاذبه های تاریخی، طبیعی، آداب و رسوم، تولیدات، مشاغل بومی و سنتی ساکنان روستا، معماری سنتی ساختمان ها در این اماکن نیز یک فاکتور مهم در جذب گردشگر است.

سراب کلان سیروان، زنجیره علیا و سنگ سفید چرداول، کلم بدره، خوران ایوان، بیشه دراز دهلران، شیخ ماخو دره شهر و حیدرآباد میشخاص ایلام روستاهای هدف گردشگری استان ایلام هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.