تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

توسعه ورزش همگانی از اهداف مهم ورزش استان است/۳۷ خانه ورزش روستایی تجهیز شدند

توسعه ورزش همگانی از اهداف مهم ورزش استان است/۳۷ خانه ورزش روستایی تجهیز شدند
.

ایلام – نگاه اقتصاد – مظفر علی‌شائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در نشست مجازی با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد این اداره کل در طول یک سال گذشته پرداخت و در ادامه هم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

این مسئول به ثبت نام ۹۳۷ باشگاه ورزشی برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه وزارت ورزش و جوانان و کارا اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۱۰مورد به بانک معرفی شده و ۲۱۰ مورد نیز تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مجموع پرداختی بانک‌های عامل به باشگاه های ورزشی و مربیان در استان را ۲میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۴۳۲ باشگاه خصوصی و دولتی در استان مشغول فعالیت هستند.

علی‌شائی از پلمب ۴۰ باشگاه ورزشی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در راستای رعایت نکات بهداشتی، بازرسی از اماکن و باشگاه‌های ورزشی استان همچنان ادامه خواهد داشت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ایشان از توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل‌ نام برد و در ادامه با بیان این که استعدادهای بسیاری در ورزش استان به خصوص در رشته‌هایی همچون تیراندازی و کبدی وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا تا به حال با اعتبارات این اداره کل، هیات‌های استانی در قالب تیم استان به لیگ اعزام شده و عناوین قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تعداد ورزشکار سازمان یافته در استان تا پایان سال گذشته را ۳۱ هزار و۵٠٠ ورزشکار عنوان کرد و افزود: با شیوع کرونا این میزان یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

علی‌شائی همچنین به تجهیز ۳۷ خانه ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۰۰ خانه افزایش خواهد یافت. ایشان در ادامه از وضعیت فوتبال ایلام در سطح کشور سخن گفت و افزود: در طول سالهای گذشته یک تیم از استان در لیگ دسته دوم حضور داشت که به دلایل مختلف این امتیاز از فوتبال استان سلب شد و در حال حاضر سعی ما بر این است تا با حمایت شرکت‌های بزرگ در استان همانند پتروشیمی یک تیم قوی و بومی تشکیل داده و در سطح کشور مطرح کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان این که جامعه ورزشی ما با وقوع کرونا دچار رکود شده، به عملکرد هیئت‌های ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: روسای هیئت‌های ورزشی باید از توانایی و دانش بالایی برخوردار بوده و فعالیت‌های ورزشی هیئت‌ها باید متناسب با توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در بحث حضور در مسابقات بین‌المللی در واقع ۸۸ ورزشکار از استان در مسابقات بین‌المللی حضور داشتند و همچنین ۱۹ مورد میزبانی مسابقات انتخابی استان، منطقه‌ای و قهرمانی کشور داشتیم.

ایشان افزود: ۲۴ مورد حضور ورزشکاران استان در مسابقات قهرمانی کشور و عضویت ۱۵۲ ورزشکاران در تیم‌های ملی و دعوت شده به تیم ملی در دو بخش آقایان و بانوان و دعوت نهایی از ۳۹ نفر آنها داشتیم.

مظفر علی‌شائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان گفت: پشتکار ورزشکار، آموزش و ارتقاء سطح دانش آنها و مربیان نقش مهمی در پیشرفت ورزش استان دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.