تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

رییس خانه مطبوعات ایلام:

مقابله با کرونا بدون ایفای نقش رسانه‌ها بی‌اثر است

مقابله با کرونا بدون ایفای نقش رسانه‌ها بی‌اثر است
ایلام - رییس خانه مطبوعات ایلام گفت: راهکارها و مصوبات مقابله با کرونا بدون ایفای نقش آموزشی وآگاهی‌بخشی رسانه‌ها بی‌اثر و بدون نتیجه خواهد بود.

سامی شهبازی روز سه‌شنبه در همایش ملی زیست جهان پساکرونا اظهار داشت: خانه مطبوعات از حضور تمامی دستگاه‌های مختلف برای همفکری و هم‌اندیشی در مباحث تخصصی رسانه استقبال می‌کند.

وی افزود: با نگاه مترقی متولیان این همایش ملی، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان عضو اصلی شورای سیاستگذاری برگزیده شده‌اند و این نهاد صنفی نقش خاص خود را در این مدت کوتاه به منصه ظهور رسانیده و با جدیت دنبال می‌کند.

شهبازی تلاش تخصصی و فعالیت اعضای رسمی خانه مطبوعات استان و برخی از صاحبان قلم در حوزه کرونا را قابل ستایش خواند و از حمایت‌های جدی تمام دستگاه‌ها و نهادها در تعامل حداکثری با این نهاد مطبوعاتی و رسانه‌ای قدردانی کرد و گفت: تشکیل کارگروه رسانه‌ای مقابله با کرونا در دل ستاد کرونا، با خواست استاندار ایلام و طراحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار مجاهدت‌های صاحبان قلم از ایده‌های برتر در حوزه مقابله باکرونا بشمار می‌آید.

رییس خانه مطبوعات ایلام همچنین به جشنواره فصلی مطبوعات با محوریت کرونا اشاره کرد و یادآور شد: تمهیدات لازم برای بهره لازم و رسیدن به اهداف جشنواره به صورت کامل توسط یک تیم زبده و کاربلد اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: امروز با تصویب اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقرر شد از دبیران گفت و گوهای تخصصی کارگروه رسانه‌ای کرونا قدردانی شود.

شهبازی اضافه کرد: این تجلیل‌ها نمی‌تواند ذره‌ای از محبت‌های مجاهدان رسانه‌ای راه سلامت را پوشش دهد اما امری ضروری برای این نهاد صنفی و رسمی رسانه‌های استان است که انجام می‌پذیرد و البته در این برهه متوقف نمی‌شود و باز هم ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از ابلاغ کمک معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور خبر داد و گفت: این وجه با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه مطبوعات اخذ و به حساب ۱۵۵ نفر از کسانی که اعضای خانه مطبوعات استان هستند واریز خواهد شد.

شهبازی با توجه به استقبال نخبگان و آحاد جامعه رسانه استان از برگزاری جشنواره فصلی خانه مطبوعات استان از تمامی صاحبان قلم خواست: در سرفصل‌های تعریف شده بالاخص کرونا آثار خود را به جشنواره ارسال کنند تا مجالی برای جبران بخشی از زحمات آنها هم در دل جشنواره امکان‌پذیر شود.

رییس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از شعارهای دانشگاه مسوولیت‌پذیری است و با این نگاه برای خود تعهد اجتماعی قائل است و با این رویکرد دانشگاه همواره در کنار مردم ایلام بوده و در رویدادهای مختلف از جمله کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، مهار آتش ‌سوزی‌ها، مقابله با پدیده گرد و خاک، مقابله با کرونا و دیگر مسائل به خوبی فعالیت داشته است.

محمد علی‌اکبری افزود: با توجه به شیوع کرونا که جهان را با بحرانی بی‌سابقه مواجه کرد و تمامی بخش‌های جامعه را به مخاطره انداخت و تبعات مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشت، دانشگاه ایلام در قالب واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه، به این موضوع ورود کرد و برگزاری همایش ملی زیست جهان پسا کرونا در دانشگاه تصویب شد.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری وزارت علوم و در هفت محور برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مهمترین ویژگی این همایش نسبت به همایش‌های مشابه، توجه به یادداشت‌های فنی ۵۰۰ کلمه‌ای و مقالات کوتاه در کنار مقالات بلند و معمول علمی است.

علی‌اکبری با بیان اینکه عملکرد مجموعه اصحاب رسانه استان ایلام درخشان و مایه افتخار است، یادآور شد: جامعه ما علاوه بر اینکه با بحران کرونا گریبانگیر است با مشکلات و چالش‌های دیگر از جمله جنگ اقتصادی روبرو است و به همین دلیل باید از ظرفیت بی‌نظیر خانه مطبوعات برای روحیه‌بخشی، مقاومت‌پذیری و امیدبخشی به مردم استفاده کرد.

رییس دانشگاه ایلام افزود: همایش ملی زیست جهان پسا کرونا ظرفیت خوبی برای انتشار نظرات، دیدگاه‌ها و مسائل مورد نظر اصحاب رسانه است.

همایش ملی مجازی زیست جهانی پسا کرونا در محل سالن جلسات ارشاد ایلام با حضور ربیس دانشگاه ایلام به عنوان دبیر این همایش، دبیر اجرایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.