تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

پژوهشگر تاریخ: نزدیک شدن رضا پهلوی به صهیونیست‌ها آب در هاون کوبیدن است

پژوهشگر تاریخ: نزدیک شدن رضا پهلوی به صهیونیست‌ها آب در هاون کوبیدن است
تهران - نویسنده کتاب « ایران و اسراییل در دوران سلطنت پهلوی» نزدیک شدن فرزند شاه مخلوع به رژیم صهیونیستی را آب در هاون کوبیدن از سر استیصال نامید و گفت: اسرائیلی‌ها به او به دید یک آدم نگاه نمی‌کنند.

محمدتقی تقی پور روز جمعه در برنامه «ساعت به وقت قدس» که از شبکه یک سیما پخش شد گفت: اینها ایران را که بی طرف هم بود اشغال کردند و برای اینکه اتفاقات داخل ایران به عنوان یک کشور بزرگ تاریخی و تمدنی با آن میراث کهن و با آن جایگاه ژئوپولیتیکی و استراتژیکی در منطقه تحولات آن مطابق ترکیه عراق و دیگر کشورهای منطقه بعد از فروپاشی عثمانی بهم بخورد، با مدیریت کانون‌های صهیونیستی یک پروژه شیطانی را پیاده کردند و آن قحطی مصنوعی در ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ بود.

نویسنده کتاب «ایران و اسراییل در دوران سلطنت پهلوی» افزود: براساس آمار خود کنسولگری آمریکا که اسناد آن امروز چاپ هم شده ۵۰ تا ۶۰ درصد ملت ایران یعنی ۹ تا ۱۳ میلیون قربانی این قحطی مصنوعی شدند. در نتیجه ایرانی‌ها بیش از هر کدام از ملت‌های عالم برای استراتژی شیطانی صهیونیستی هزینه پرداخت کردند.

ماجرای قراردادی که شاه با اسرائیل نوشت تا آمریکایی‌ها از او بد نگویند

این پژوهشگر با اشاره به پروژه با اسرائیل در زمان پهلوی، در این خصوص توضیح داد: مجری آن پروژه علم(اسدالله علم نخست وزیر وقت در زمان پهلوی) بود و با سفیر سوم اسرائیل در ایران طرحی ریختند تا اسرائیل کاری کند که رسانه‌های آمریکایی وادار شوند از شاه بدگویی نکنند و به نفع شاه مقاله بنویسند. آنها قراردادی نوشتند و شاه به آنها پول داد. علم در خاطرات خود به این موضوع اعتراف کرده است. آنها احساس می‌کردند اگر با یهودی‌ها و اسرائیل ارتباط برقرار کنند در یک جایگاه رفیع در نظام عالم قرار می‌گیرند، این نگاه اکنون به ربع پهلوی منتقل شده است.

ربع پهلوی خیال می‌کند اگر گماشته اسرائیل باشد با آبرو می‌شود

تقی پور تاکید کرد: ایشان(رضا پهلوی) مثل پدر و پدربزرگ خود فکر می‌کند اگر گماشته اسرائیلی‌ها باشد یا در مقابل آنها کرنش کند آنها ممکن است در آینده اتفاقی را برای او سامان دهند، غافل از اینکه اسرائیلی‌ها به او به دید یک آدم نگاه نمی‌کنند، دوم اینکه اسرائیل دیگر آن اسرائیل ۱۵ سال پیش نیست. قدرتی که صهیونیسم جهانی در آمریکا و ایالات متحده داشت هم در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد:‌ فکر می‌کنم این آب در هاون کوبیدن و خیال خامی است. این از سر استیصال است و آنها می‌خواهند آخرین برگ‌هایشان را به قیمت حیثیت و آبروی نداشته‌ای که می‌خواستند به گونه‌ای برای خود به دست بیاورند، رو کنند.

به گزارش ایرنا، برنامه «ساعت به وقت قدس» امروز جمعه اول اردیبهشت از شبکه یک سیما پخش شد و یکشنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بازپخش خواهد شد.

همچنین در روزهای اخیر فرزند شاه مخلوع ایران به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد که با واکنش‌های زیادی همراه بود و تحلیلگران مختلفی درباره آن اظهارنظر کردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.