تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۶

رییس سازمان مدیریت: 

ظرفیت ذخیره گندم در ایلام سه برابر شد

ظرفیت ذخیره گندم در ایلام سه برابر شد
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در این استان به نسبت ابتدای دولت تدبیر و امید به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

رحمت‌الله قیصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کمبود سیلوهای ذخیره محصولات غذایی بویژه گندم در طول سال‌های گذشته همواره از دغدغه‌های کشاورزان این استان بوده که باعث شده است بخشی از محصول تولیدی به دلیل نبود مکان نگهداری از بین رفته یا کیفیت خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه این موضوع بویژه در زمینه سیلوهای ذخیره گندم استان بیشتر احساس می‌شد، یادآور شد: پیش از تشکیل دولت یازدهم ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای استان تنها ۱۲۰ هزار تن بود که با سرمایه‌گذاری صورت گرفته و عزم دولت برای رفع این نقیصه، این ظرفیت در شرایط کنونی به حدود ۴۰۰ هزار تن معادل سه برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام با اشاره به افزایش تولید گندم در استان به ۳۲۰ هزار تن در سال یادآور شد: این مقدار در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۵۰ هزار تن بود که با افزایش ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم از هدررفت بخشی از این محصول راهبردی جلوگیری و درآمد بیشتری نصیب استان و بویژه کشاورزان می‌شود.

قیصوری همچنین به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان اشاره و تاکید کرد: در ابتدای دولت یازدهم میزان کشت محصولات گلخانه‌ای در ایلام حدود ۱.۲ هکتار بود که هم‌اکنون به ۳۰ هکتار رسیده است و شهرستان هلیلان با توجه به وجود منابع آبی و همچنین اراضی حاصلخیز از نقاط مستعد استان برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بزرگترین طرح تولید محصولات گلخانه‌ای استان ایلام در منطقه هلیلان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در حال اجراست که فضای گلخانه‌ای آن ۱۰.۵ هکتار است و امکان استقرار ۲۱ واحد تولیدی در قطعات پنج هزار متری در آن فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۶ هزار هکتار اراضی باغی است و گندم، جو، کلزا، ذرت، انگور و لیمو بیشترین میزان تولید محصولات کشاورزی این استان را به خود اختصاص داده‌اند./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.