تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

استاندار ایلام: 

ادارات در مناطق قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت کنند

ادارات در مناطق قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت کنند
ایلام - استاندار ایلام از رد شدن تعطیلی ادارات توسط ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: تعطیلی به آن شکل که توسط رسانه ها اعلام شد، مورد موافقت ستاد ملی قرار نگرفته اما مدیران دستگاه ها در مناطق قرمز می توانند با دورکاری تراکم کارکنان در ادارات را کاهش دهند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا اظهار داشت: حضور کارکنان در مناطق قرمز استان در شهرستان های ایلام و چرداول حداکثر یک سوم، مناطق نارنجی حداکثر ۵۰ درصد و مناطق زرد حداکثر ۲ سوم است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ادارات در هفته پیش رو نیز صحت ندارد، افزود: با صلاحدید مدیر ارشد هر دستگاه در مناطق قرمز استان جهت کم کردن تراکم افراد در ادارات می توان با دورکاری سقف حضور کارکنان را تا یک پنجم کاهش دهند.

میزان بستری های ناشی از کرونا در ایلام به ۲۰۰ نفر کاهش یافت

استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به اجرای محدودیت های اخیر تعداد بستری های ناشی از کرونا که در هفته های قبل ۴۰۰ نفر بود هم اکنون به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: هفته های گذشته چهار شهرستان استان در وضعیت بحرانی قرار داشت اما اکنون تنها ۲ شهرستان های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی و زرد قرار هستند.

وی اضافه کرد: تعداد فوتی ها در حال کاهش است ، چنانچه مردم پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از حضور در اجتماعات و دورهمی ها بپرهیزند و بطور قطع به نقطه مطلوبی خواهیم رسید.

استاندار ایلام با اشاره به افزایش تعداد تست ها در استان گفت: ممکن است در روزهای آینده تعداد تست های مثبت افزایش یابد، حسن این کار این است که افرادی که متوجه بیماری خود نیستند در صورت ابتلا قرنطینه شوند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: افرادیکه مشکوک به کرونا هستند سریع تست بدهند و طبق نظر پزشکان چنانچه نیازمند قرنطینه یا بستری باشند به دستور پزشک عمل کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است و همین امر سبب ایجاد مشکل و افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا است.

استاندار ایلام تاکید کرد: به اندازه کافی تجهیزات در مراکز درمانی وجود دارد و مردم نگران درمان نباشند و به توصیه های پزشکی عمل کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص برای درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجام گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.