تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۲۹

هوشمندی ایران، صهیونیست‌ها را ناکام می‌گذارد

هوشمندی ایران، صهیونیست‌ها را ناکام می‌گذارد
تهران- ناکامی در تروریسم اقتصادی، دشمنان را وادار به ترور و حذف فیزیکی فرزندان ایران کرده است. اما تلخی این واقعیت نباید دستاویز تندروی‌هایی با انگیزه های سیاسی شود. واقعیات امروز کشور و منطقه، هوشمندی جمهوری اسلامی را در هر نوع تصمیم و پاسخی ضروری ساخته و ناکامی صهیونیسم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شهید «محسن فخری زاده» معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تازه‌ترین هدف تروریسم سازمان یافته‌ای بود که طی آن عصر روز جمعه در منطقه آبسرد دماوند تهران با انفجار خودرو وانت و سپس تیراندازی مهاجمان به شهادت رسید. آنچه در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و دیگر مقامات لشگری و کشور مورد تاکید جدی قرار گرفته، مجازات عاملان این اقدام غیرانسانی است. مجازاتی که باید با هوشیاری کامل جمهوری اسلامی صورت گیرد تا کشور در تله و زمین بازی طراحی شده از سوی صهیونیست‌ها به دام نیافتد.

تنبیه حتمی، در انتظار عاملان ترور

یکی از محورهای مهم و مشترک تمام پیام‌های مسوولان و مقامات کشور و همچنین رهبر معظم انقلاب تاکید بر حتمی بودن مجازات عاملان این اقدام غیرانسانی است. رهبر انقلاب در بخشی از پیام تسلیت خود تاکید کردند: «دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.» رییس جمهوری در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: «همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.» «محمدجواد ظریف» هم در تازه‌ترین توییت خود به صراحت اعلام کرد: «بی‌کیفر گذاشتن، به جسورتر شدن رژیم تروریستی منجر می‌شود که تجاوزگری در ذات آن است.» سخنگوی دولت هم در رشته توییتی نوشت: «قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند. این حق برای ملت ایران باقی است که براساس استراتژی مشخص معطوف به منافع و عزت ملی، پاسخی قاطع که تعیین کننده ابعاد، زمان و مکان آن خواهد بود، بدهد.» سردار «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب هم در پیامی با محکوم کردن ترور شهید فخری زاده و تاکید بر اینکه قطعا عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد، گفت: راه شهید فخری زاده پرشتاب‌تر از قبل تداوم خواهد یافت.

تنبیه تروریست مهاجم به داخل خاک ایران، موضوعی بدیهی است که هیچ فرد عاقل و میهن دوستی از آن چشم پوشی نمی‌کند. دشمنان پیدا و پنهان جمهوری اسلامی با هر تجاوزی منتظر پاسخ هستند و تردید در این موضوع منافع و امنیت کشور را با خطر مواجه می‌کند. این گزاره واضح را هم رییس جمهوری به عنوان کسی که ۴۰ سال در بالاترین سطح مسوولیت بوده است به خوبی می‌داند و هم دیگر اعضای هیات دولت. تکرار کنایه آمیز آن از سوی برخی مخالفان تکرار نه چندان عقلایی واضحات است. رییس شورای عالی امنیت ملی به خوبی آگاه است که اگر پاسخی قاطع و متناسب به این اقدام ناجوانمردانه داده نشود، دشمن در تکرار آن حریص‌تر و جری‌تر خواهد شد. به همین دلیل است که پس از هر عملیات تروریستی کور در داخل کشور تمام تصمیم‌گیران در پاسخ قاطع به آن تردیدی به خود راه نداده و در این مورد اخیر هم راه نخواهند داد. اتهام زنی به دولت در این زمینه و با انگیزه رقابت‌های سیاسی و جناحی نه تنها منصفانه که عقلایی هم نیست.

زمین بازی خطرناک رژیم صهیونیستی

پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معادلات بسیاری را در جهان بهم ریخت و هر کشوری به نوعی به این پیروزی واکنش نشان داد. در این میان حمایت بایدن از توافق هسته ای ایران با ۱+۵ احتمال بازگشت وی به این توافق را افزایش داد و از همان زمان گمانه زنی‌ها درباره واکنش مخالفان برجام افزایش یافت. از دیگر سو دشمنی آشکار ترامپ با این توافق و ناکامی وی در آوردن ایران به پای میز مذاکره، امکان اقدامی خلاف قواعد بین المللی از سوی دو گروه مخالف ایران در داخل و خارج آمریکا را افزایش می‌داد. برخی از تحلیلگران حتی وقوع درگیری نظامی محدود بین ایران و آمریکا را برای کاستن از تبعات شکست سیاست‌های ترامپ احتمال می‌دادند. این ماجراجویی اما سرانجام شکل جنایت به خود گرفت و یکی از دانشمندان عرصه دفاعی کشور را به شهادت رساند. از بین بردن برجام و قطع کورسوی امیدها به دیپلماسی اما هدفی است که سبب شد رژیم صهیونیستی نگرانی از هرگونه واکنش تهران را به جان بخرد و در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ تاجر، قماری عجیب با منافع خود انجام دهد. زمین بازی طراحی شده، بازیگران منطقه‌ای پنهانی هم دارد که نقش آن‌ها در این توطئه سرانجام آشکار خواهد شد. دولت ترامپ، تل آویو و برخی حاشیه نشین‌هایی خلیج فارس از بازگشت احتمالی آرامش اقتصادی به ایران و افزایش توان اقتصادی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به شدت نگران هستند و اقدامات اخیر آخرین تقلاهای آنان برای سنگ اندازی در مسیر بازگشت آرامش است. رییس جمهوری درباره بغرنجی شرایطی که دشمنان ایران اکنون با آن روبرو هستند گفته است: «این ترور وحشیانه نشان می‌دهد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند، هفته‌هایی که احساس می‌کنند دوران فشار آنها کم می‌شود و شرایط جهانی تغییر می‌کند و برای آنها این چند هفته مهم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود بیاورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی این روزها به وجود آورده بودند، به مشکلات و مسائل دیگر معطوف شود.»

صبر یا انتقام؛ هر دو هوشیاری می‌طلبد

استراتژی جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهی دولت آمریکا، گرچه با مقاومت مردم و با دشواری معیشت آنان همراه بود اما تلاش‌های مذبوحانه تیم B نشان دهنده موفقیت مقاومت ملت ایران بوده است. ترامپ با صبر و آرامشی که جمهوری اسلامی اتخاذ کرد، به منزوی‌ترین رییس جمهوری آمریکا دستکم در همراه ساختن جهان برای هجمه به ایران تبدیل شد. فروپاشی وعده داده شده جان بولتون به سران رژیم صهیونیستی و منافین در عمل حتی در حد درصدی هم محقق نشد. اقتصاد ایران با وجود قطع شریان حیاتی خود یعنی نفت و با وجود تمام مشکلات و تنگناها دچار فروپاشی نشد و اعتماد نسبی مردم با وجود فشارهای اقتصادی بسیار گسترده به نظام و مسوولان همچنان قابل تامل است. تداوم چنین هوشیاری و هوشمندی چه تصمیم بر انتقام و مجازات باشد و چه حفظ خویشتنداری تا زمان مناسب، نیاز کنونی کشور است. جمهوری اسلامی در پاسخ قاطع به تروریسم تردیدی ندارد اما در واکنش خود محاسبات و متغیرهای مختلف را مد نظر قرار می‌دهد. در توصیف بخشی از حساسیت‌های شرایط کنونی ربیعی سخنگوی دولت تصریح کرده است: «دشمنان تروریست با توجه به فعل و انفعالات یک ماه اخیر اهدافی همچون برهم زدن آرامش روانی جامعه، ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران، به هم زدن امنیت منطقه، به هم خوردن فضای امنیت جهانی باتوجه به تغییرات احتمالی آتی در سیاست‌های بین‌المللی را دنبال می‌کنند.» هر هدفی در پشت صحنه ترور شهید محسن فخری زاده وجود داشته باشد نکات اساسی اجماع بر سر مجازات عاملان و تداوم راه آن شهید عرصه دفاعی ایران است. زمان و مکان این مجازات اما تصمیمی است که مسئولان مربوطه بر اساس آن تصمیم گیری و اقدام می‌کنند. اگر مجموعه تصمیم گیران در کشور تصمیم بر مجازات عاملان در شرایط کنونی داشته باشند، همراهی دولت مبرهن است اما آیا با وجود خط تخریبی عجیبی که علیه دولت این روزها وجود دارد، آیا در صورت تصمیم نظام برای حفظ خویشتنداری، مخالفان دست از تخریب و هجمه به دولت برخواهند داشت. کنایه‌های سیاسی به دولت، برجام و مذاکره پس از تروریسم انسانی، روی دیگر توهین‌ها و تخریب‌هایی است که در پی تروریسم اقتصادی طی ماه های گذشته علیه دولت روانه می‌شد. اگر تا پیش از این انگشت اتهام شرایط اقتصادی کشور به جای واشنگتن به پاستور نشانه می رفت، اکنون همان انگشت اتهام به جای تل‌آویو باردیگر پاستور را نشانه گرفته است. این گزاره‌های تلخ و تندروی‌هایی که گاهی از شدت جوزدگی صحنه‌های مضحک می آفریند؛ هیچ یک با عقلانیت مورد نیاز با منافع ملی و اهداف درازمدت شهید فخری زاده و دیگر شهدای مدافع وطن همخوانی ندارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.