تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

چگونه در ایام کرونا یک برنامه منظم برای انجام تکالیف فرزندانمان داشته باشیم

چگونه در ایام کرونا یک برنامه منظم برای انجام تکالیف فرزندانمان داشته باشیم
ایلام - نگاه اقتصاد - با توجه به شرایط کرونا و حضور بیشتر کودکان در منزل،آموزش مجازی و وجود وسایلی از قبیل تلویزیون، اسباب بازی و تبلت، عدم یک برنامه ریزی منظم باعث سردرگمی یا شیطنت زیاد کودک و ناراحتی شما می شود.

* ابتدا برای افزایش انگیزه کودکان برای انجام تکالیف، با کمک و توافق خود او یک برنامه منظم تهیه کنید وآن را در یک محل مناسب و در برابر دید، نصب کنید.

* بعد یک جدول تهیه کنید و هر روز که کارها و تکالیف درسی اش را به موقع، خوب و دقیق انجام می دهد، در برنامه اش یک علامت بگذارید.

* در آخر هفته اگر توانسته باشد تکالیف خود را به خوبی انجام دهد، جایزه ای به او بدهید. هرگز ستاره یا علامت هایی را که کودک به دست آورده در ازای رفتارهای نادرستش حذف نکنید. می توانید تنبیهات دیگری در نظر بگیرید اما ستاره هایش را حذف نکنید.

* بهتراست جایزه مورد نظر را همان حین برنامه ریزی مشخص کنیم و هر بارکه ستاره ایی به دست می آورد به او یادآوری کنیم که دیگر فاصله اندکی تا دریافت جایزه دارد. برای کودکان کوچکتر شکل جایزه را بکشید، به این ترتیب عملکرد کودک دائما جلوی او قرار دارد و مسئولیت پذیری او نیز تقویت میشود.

* بهتر است جوایزی که تعیین می کنید هزینه بر نباشد تا کودک فقط به جوایز مالی عادت نکند. دیدن تلویزیون بیشتر، کشیدن نقاشی گوشه دفتر مشق، تماس تصویری با بچه های فامیل و دوستانش و انجام بازی ها ی مورد علاقه اش به همراه والدین، مشارکت در پخت نان و کیک و شیرینی و انجام فعالیتهای هنری و ورزشی گزینه های خوبی می تواند باشد.

منبع: ۱. فوت وفن های تربیت کودک (تکنیک های کاربردی برای رفتار با کودک امروزی) – مولف:هاجر سجاد

۲. تنبیه و تشویق کودکان خردسال – حسین رضاپور ، نازنین خسروی

گرد آورنده : زهره هواسیان، کارشناس مرکز مشاوره ،معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.